חיות נזפה בשי ניצן: מגייס שופטים למאבק בביקורת?

חיות נזפה בפרקליט המדינה על מכתבו לגיוס סיוע נגד הביקורת, שנשלח גם ל-4 שופטים מכהנים • ניצן הודה בטעות והם יוסרו מרשימת התפוצה
אריה ריבקינד
י"ז חשון התש"פ / 15.11.2019 11:08

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, שוחחה הבוקר (שישי) עם פרקליט המדינה שי ניצן, ודרשה שלא יגייס שופטים מכהנים למאבק בביקורת הציבורית נגד הפרקליטות.

זאת בעקבות החשיפה של קלמן ליבסקינד ב’מעריב’, פרקליט המדינה שלח מכתב למנהלים לשעבר בפרקליטות המדינה וביקש מהם להופיע בכלי התקשורת כדי להדוף את הביקורת שנמתחת על הפרקליטות.

המכתב של ניצן נשלח גם לארבעה שופטים מכהנים.

פאניקה? הבקשה הסודית של שי ניצן מבכירי מערכת המשפט נחשפת

מדובר בשופטים שעבר היו בפרקליטות ובהם שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, שהיה מנהל מחלקת הבג”צים. ניצן הסביר שמדובר בתקלה והשופטים הוסרו מהרשימה.

בין המכותבים נמצאות גם שופטות העליון לשעבר ביניש וארבל שתקפו אתמול בחריפות את הביקורת על מערכת המשפט בכנס חיפה למשפט.

בפרקליטות הסבירו: “אתמול הוציא פרקליט המדינה מייל עדכון לכל יוצאי הנהלת הפרקליטות  בעבר, המעדכן אותם כי הוא נפגש עם כמה מנהלים לשעבר כדי להתייעץ עמם בנושא המתקפות התקשורתיות על הפרקליטות שרבו לאחרונה, וביקש ממשתתפי הישיבה כי יסכימו להופיע בתקשורת כאשר עולה נושא הפרקליטות.

“המייל נשלח לרשימת תפוצה של כל המנהלים לשעבר ובכלל זאת הופץ בטעות גם לארבעה מנהלים לשעבר המכהנים כיום כשופטים, שנכללו ברשימת התפוצה הגנרית”, הוסיפו בפרקליטות. “בעקבות איתור התקלה  הורה פרקליט המדינה להשמיט את ארבעת השופטים המכהנים מיידית מרשימת התפוצה.

“עוד יודגש כי המידע שהועבר למנהלים לשעבר היה מידע פומבי וגלוי ומעולם לא הופץ אליהם שום מידע שאינו פומבי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות