מדוע החוקר שאיים על עד המדינה ניר חפץ סיים את שירותו במשטרה?

יניב פלד, חוקר יחידת להב, ש חקר את ניר חפץ ואיים עליו לכאורה בחשיפת הפרטים המביכים אודותיו - סיים את שירותו בלהב ובמשטרה • במשטרה סירבו להתייחס לנסיבות סיום שירותו
חרדים 10
ח' חשון התש"פ / 06.11.2019 21:48

יניב פלד, חוקר יחידת להב 433 של המשטרה, שחקר בימים הראשונים למעצרו את ניר חפץ, תוך חציית קווים אדומים לכאורה, סיים את שירותו בלהב ובמשטרת ישראל. כך חשף היום (רביעי) אבישי גרינצייג ב’גלובס’.

פלד חקר את ניר חפץ ואיים עליו לכאורה בחשיפת פרטים מביכים אודותיו, תוך איום כי “אנחנו נפיל על המשפחה שלך פצצה” במידה שלא ישתף פעולה עם המשטרה. מלבד זאת, פלד אף שידל את חפץ, באופן פסול ואסור, להחליף את עורך דינו, כדי להניעו לחתום על הסכם ‘עד מדינה’.

אתמול הגיבה המשטרה לחשיפה של הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל בחדשות 12, על ההתנהלות של החוקרים בפרשה – והתנערה מכל הטענות.

לפי ‘גלובס’, בניגוד לגיבוי במשטרה לפעולות החוקרים, במשרד המשפטים רואים את הדברים אחרת: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יבחן ברצינות את הטענות להפעלת לחץ פסול על ניר חפץ בכדי שיתחום על ההסכם.

ממידע שהגיע ל’גלובס’ עולה כי התנהלות חוקר המשטרה הובאה לידיעת היועמ”ש בשימוע, ולאחרונה הוא הבהיר כי לא יאפשר פגיעה בזכויות חשודים ושימוש באמצעי חקירה פסולים, וכי יטפל בחומרה אם יתברר כי אכן הופעלו לחצים פסולים על חפץ בחקירותיו.

ב’גלובס’ נחשף עוד כי ראש יאח”ה דאז, נצ”מ יואב תלם, הבהיר לניר חפץ כי לא יערבו את משפחתו ולא יהלכו עליו אימים בנקודה זו, בתגובה לחשש שהעלה בעניין. זאת בניגוד להתבטאויות חמורות אחרות של קצין אחר שניהל את חקירות חפץ בתחילת הדרך, מהן לכאורה עלה ההפך.

במשטרה סירבו להתייחס לנסיבות סיום שירותו של החוקר פלד, ומסרו ל’גלובס’ בתגובה:  “אין בכוונתנו להתייחס לנושא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות