‘למה את מרביצה?’: שוטרות היכו חרדית כי חצתה כביש

חרדית בת 24 התבקשה להזדהות - ומשסירבה השוטרות השתמשו בכוח, כשמסביב מתגודדים עשרות שזעקו: "מה קרה לכם?" • המשטרה: "היא דחפה ובעטה בשוטרת" • הגר"י סילמן איים לקיים "עצרת אלפים" - והיא שוחררה • עיריית ב"ב ביטלה טקס הרמת הכוסית עם בכירי המשטרה
חיים טוויל
כ"ה אלול התשע"ט / 24.09.2019 22:53

סערה פרצה הערב (שלישי) בבני ברק, לאחר ששוטרי תנועה עיכבו לחקירה חרדית, בת 24.

עשרות תושבים התקהלו מסביב לשוטרות שאזקו אותה – ודרשו לשחררה.

לפי דיווח של כתב חרדים 10, האישה חצתה את הכביש שלא במעבר חצייה, והתבקשה על ידי שוטרת להזדהות. אולם במקום לעשות זאת היא החלה לנוס. השוטרות דלקו אחריה והיא נעצרה.

בתיעוד וידאו שהופץ ברשתות החברתיות נראות השוטרות אוחזות באשה בחוזקה, בעוד עוברי אורח שהתגודדו מסביב צועקים: “מה קרה לכם, תעזבו אותה, אתם תשבו בכלא”.

בתיעוד הווידאו החרדית האזוקה נראית פורצת בבכי.

יעקב ישראל עמר, תושב בית שמש שהיה במקום, סיפר לחדשות 12: “שוטרת הגיעה ואמרה תביאי תעודת זהות כי היא תתן דוח ואזהרה. האישה אמרה לה תעזבי אותי, אני רוצה ללכת הביתה. אחרי שהתחיל בלאגן עצרתי הכל ואמרתי לשוטרת: בואי רגע נבין מה קורה. אמרתי תני דוח עליי אני אשלם. היא אמרה לי שאין סיכוי, ושהיא לא עוזבת אותה כי היא תקפה אותי. אנשים מסביב צעקו לה תעזבי, למה את מרביצה”.

הוא הוסיף: “ניסיתי בדרכי נועם להסביר לשוטרים את המצב הרגיש, אטימות כזאת לא ראיתי שנים”.

אורית טראב, עוברת אורח במקום, סיפרה לחדשות 12: “נסעתי בכביש ברחוב אהרונוביץ’ ליד מכבי האש. האישה חצתה שלא במעבר חציה והשוטרות קפצו ולקחו אותה לצד כדי לאזוק אותה. היא בכתה והתחילה לצעוק. לא יתכן שבמדינת חוק שוטרות מרביצות ככה לאישה. זה יכול היה לקרות לכל אחד”.

האישה עוכבה לחקירה ושוחררה זמן קצר לאחר מכן.

השיחרור המהיר התרחש לאחר שהדיין הגר״י סילמן התערב בפרשה ובשיחה עם בכיר במשטרה הזהיר כי אם האישה לא תשוחרר מיד – עוד הערב תתקיים עצרת אלפים מול תחנת המשטרה.

 

ראש העיר, הרב אברהם רובינשטיין, וצוותו הגיעו גם הם אל תחנת המשטרה, ופעלו לשחרורה. הם אמרו לשוטרים: ״לא יעלה על הדעת לעצור כך באלימות וללא סיבה מוצדקת אישה חרדית”.

גורמים בכירים בעירייה הביעו בשיחה עם חרדים 10 זעם על המעצר. “לא ככה מתנהגים. יש אמון של התושבים וככה מפירים אותו. מצפים להבהרות מהמשטרה על האירוע החמור”.

מהמשטרה נמסר: “שוטרים שהיו בפעילות אכיפת תנועה בבני ברק הבחינו בהולכת רגל בת 24, שחוצה כביש סואן שלא במעבר חציה, ביקשו ממנה להזדהות ואולם זו סירבה להזדהות”.

לטענת המשטרה, החרדית “התנגדה להוראת השוטרים, דחפה ובעטה בשוטרת. החשודה עוכבה לתחנת המשטרה ובהמשך שוחררה”.

לחרדים 10 נודע, כי לאחר התייעצות עם רבנים החליטו בעיריית בני ברק לבטל את טקס הרמת הכוסית לכבוד השנה החדשה שתוכנן עם בכירי המשטרה, ובשלב זה מקפיאים את ביקור בכירי המשטרה אצל גדולי ישראל שהיה מתוכנן לערב החג.

 

האישה משוחררת מתחנת המשטרה:

בתוך כך, ארגון ‘בצלמו’ פנה הערב למח”ש בבקשה לפתוח בחקירת התנהגות השוטרים עם האישה בבני ברק.

מארגון בצלמו נמסר: “בהסתכלות בסרטון עולה תמונה מזעזעת בהתנהגות השוטרים במקום. איננו מקבלים את טענת המשטרה לפיה היא התנהגה בצורה לא נאותה כלפיי השוטרים. שום דבר אינו מצדיק את פעולת השוטרים האגרסבית שננקטה מצידם במקום.

“פנינו למח”ש בבקשה לפתוח בחקירה בהתנהגות השוטרים במקרה האמור. לא ניתן לאלימות השוטרים להמשיך ולבטא את עצמה כנגד הציבור החרדי והכללי.”

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה קרה לר' סילמן?
    24/09/2019 23:04
    ישראל
  1. הפגנה? ממתי מותר לעשות הפגנות על מעצרים?

  2. שוטרות גרועות
    25/09/2019 00:55
    שירה
  3. אכזריות בלי שכל

  4. שוטר בעד או נגד האזרח
    25/09/2019 07:57
    יוסי
  5. לצערנו וכעסנו תופעה זו של אלימות שוטרים מוגזמת או מיותרת לחלוטין אינה נדירה. כלפי כל הציבור. גם נגד חילוניים. שוטר/ת שוטרת חייבים להיות אנשים רגישים מבינים ומאופקים. לא אגרסיביים וברוטלים שמחביאים נשק לסרט…..
    כמה מיקרים כבר ראינו שעל עינייני תעבורה קלים.. של הולכי רגל , שוטרים התנהגו בצורה פרועה ואלימה ובעליל לא פרופורציונלית , רק מפני שלשוטר/ת עלה הסעיף שלא נראה לו שהאזרח ציית לו ועמד דום.

  6. חוצפהההההההההההההההההההההה של השוטרים לא אני פשוט בהלם
    25/09/2019 23:21
    אלעזר
  7. חוצפהההההההההההההההההההההה של השוטרים לא אני פשוט בהלם

  8. השוטרים לא בסדר. אבל הגיע זמן שהציבור החרדי יבין שלהתפרץ לכביש זה פיקוח נפש
    27/09/2019 13:01
    טובה
  9. המשטרה כן צריכה לדאוג שאנשים לא יתפרצו לכביש ויסכנו את עצמם. ובכלל הגיע הזמן שחרדים יבינו שיש הבדל בין כביש למדרכה. הכביש באופן כללי נועד למכוניות. להולכי רגל מסוכן להיות שם ולטובתם עדיף שיהיו שם כמה שפחות ואם כבר חייבים לעבור כביש להשתדל שזה יהיה במעבר חציה. ולא לתת לילד בן שש להעביר ילד בן שלוש את הכביש. למשל. פחד לנהוג בשכונות חרדיות

  10. למחבלים הם מתייחסים יותר יפה. משטרע מושחתת העליל.
    06/10/2019 09:45
    יהודי
  11. אין אמון במשטרה.