הסדרן רצה לסלק מהדיון את אליעזר היון והאיום של מרגי

ועדת החינוך של הכנסת דנה, שוב, על אפליית גני הילדים שבחינוך המיוחד במגזר החרדי • היו"ר יעקב מרגי: "אני לא אאפשר פתיחת שנת לימודים סבירה, אם הילדים המיוחדים לא יקבלו את המגיע להם" • ומה קרה כשהדיון התלהט והסדרנים התבקשו להוציא את היון החוצה
אריה ריבקינד
ו' אב התשע"ט / 07.08.2019 15:20

יו”ר ועדת החינוך של הכנסת, ח”כ יעקב מרגי, הכריז היום (רביעי) בוועדה שהתכנסה לדיון על תקצוב ילדי גני החינוך המיוחד החרדיים בנחרצות: “אני לא אאפשר פתיחת שנת לימודים סבירה, אם הילדים המיוחדים לא יקבלו את המגיע להם”.

כפי שדווח בחרדים 10 – ונחשף לראשונה ב’הארץ’ – משרד החינוך מודה כי הוא מפלה את ילדי החינוך המיוחד החרדים, הלומדים במוסדות המוכרים שאינם רשמיים (- המוכש”ר) – וזאת בניגוד לחוק.

האפליה פוגעת ראשית בגננות, וכתוצאה מכך במוסדות שנדרשים לגייס את הכסף מכיסם – מה שמוביל בהכרח לפגיעה חמורה בילדים וברכישת מכשור אלמנטרי עבורם.

יו”ר הועדה מרגי המשיך ותקף: “כולנו מתרגשים, איך מלמדים ילד שחוץ מדופק שיש לו – צריך ללמד ולקדם אותו באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, כמו מחשבי מיקוד מבט, כולנו מתרגשים אבל אנחנו סומכים על הרגש ועל החמלה ועל הכיס של ההורים. אני מקווה שהיום משרד החינוך הגיע עם בשורות”.

חברת הכנסת אורית פרקש הכהן מ’כחול לבן’, שאף סיירה לצורך הדיון בבית הספר לחינוך מיוחד ‘טף לטף’ – אמרה: “אני נותנת ציון נכשל לממשלה הזו, אני לא רוצה עוד ועדה ועוד ועדה אני מבקשת תשובות, לא ייתכן שעל צהרונים עושים סערה ציבורית. שלא רק נדבר ושנצא עם תוצאות”.

אחד ההורים לילדים מיוחדים, העיתונאי אליעזר היון מחרדים 10, שאל את יו”ר הועדה האם יש בידיו פתרונות אופרטיביים, מלבד כוונות טובות שבוודאי יש לכלל חברי הוועדה.

ההורים הדגישו כי הם נודדים מוועדה לוועדה אך פתרונות אין.

הדיון התלהט והסדרנים התבקשו להוציא את היון החוצה על מנת ‘להירגע’, אך לבסוף ביקש היו”ר להותירו במקום.

צילום: חרדים 10

אנשי משרד האוצר והחינוך שהופיעו בפני הוועדה ונדרשו לספק תשובות, הציגו עמדה קורקטית ולפיה אין באפשרותם להעביר או להמציא כעת תקציב, בפרט בסיטואציה הנוכחית בה מכהנת הממשלה – כממשלת מעבר.

חברת הכנסת עומר ינקלביץ מכחול לבן סיכמה את הדיון בדרישה לשבש את פתיחת הלימודים ולא להעביר כספים כלל לדרישות תקציביות שונות, עד שהבעיה האקוטית הזו תיפתר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אליעזר אליעזר
    10/09/2022 22:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מה יהא עליך אליעזר? האם אתה חושב שכשתתקוף כמו כלב רוטויילר תהיה יותר בן אדם?
    שכשתגיב בגסות לא פרופורציונלית למצב, תהיה שנון?
    שכשתנשוך כמו חיית ג’ונגל תיקרא “עוקצני”?
    שמעתי מי שרצה להמליץ לך ללמוד קורס או שניים בכתיבה וזאת משום ש”אין לו את זה בלכתוב, הוא כותב גס מידי”.
    אך אני חושב שראשית כל לך למי שילמד אותך פרק או שניים במידות אנושיות וכדברי הנשר הגדול בהל’ דעות בפ”ב ה”א לקראת סופה (“ומה היא תקנת” וכו’). צא ולמד.