‘שוטרים העירו אותי ואמרו לי: ‘יש לך שתי דקות לצאת מהבית”

שריפות פרצו באזור בית שמש, ליד פ"ת, חיפה וביישוב שבי שומרון - ממנו פונו 200 משפחות • בשכונת רמת פנקס באור יהודה עלו באש 5 בתים • מאות פונו מבתים באור יהודה, אדרת, ערערה, ברטעה וקציר • 8 רכבים עלו באש סמוך לגן הטכנולוגי במלחה• גיוס חירום של כלל כוחות הכיבוי
חיים טוויל
י"ד תמוז התשע"ט / 17.07.2019 13:49

השרב קיצוני שפוקד היום (רביעי) את כל אזורי הארץ, הוביל לשלל שריפות שפרצו מאז שעות הבוקר ברחבי הארץ.

נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, הכריז על מצב כוננות ‘לפיד אדום’ בו כל לוחמי האש ועובדי הכבאות ומתנדבים מגוייסים ופועלים לכיבוי מוקדי שריפות.

• חמישה צוותי כיבוי והצלה מתחנות ירושלים פועלים בשריפת קוצים וחורש סמוך לגן הטכנולוגי במלחה. לוחמי האש נאבקים בלהבות ומרכזים מאמץ כדי לבלום את האש לפני שזו תגיע אל בתים ומבני ציבור. כתוצאה מהשריפה נפגעו ונשרפו 8 רכבים שחנו בסמוך לשריפה.

• שריפת חורש גדולה פרצה סמוך ליישוב אדרת שליד בית שמש. השריפה מתפתחת במהירות בחסות הרוחות הערות המנשבות במקום וקו הבתים הראשון של היישוב מפונה. עשרה צוותי כיבוי פועלים במקום. מטוסי כיבוי של טייסת הכבאות “אלעד” מסייעים להשתלט על הדליקה.

ביישוב אדרת. צילום:  Noam Revkin Fenton/Flash90

• בשל התפשטות שריפת החורש בין הישובים אדרת ורוגלית במטה יהודה וסכנה הנשקפת לבתים, במקביל למאמצי פינוי קו הבתים הראשון באדרת, החלו השוטרים בפינוי הישוב רוגלית.

•  מתקן אדם הסמוך למודיעין פונה וישנה סכנה הנשקפת ליישובים בודרוס ונאות קדומים. בעקבות השריפה פונו כ-15 אנשים מנאות קדומים.

צילום: מאיר פרידמן, דוברות איחוד הצלה

• שריפה אחרת השתוללה בשטח פתוח בסמוך לרמת פנקס שבאור יהודה, וגם שם פונו תושבי הבתים בשל העשן הרב. השיטור העירוני סגר את רחובות כמוס עגיב ולנדאו לתנועת רכבים. לאור התפשטות האש והעשן הרב ולמען שמירה על בטחונם, המשטרה פינתה חלק מתושבי אור יהודה למשכן לאומנויות ברחוב בן גוריון 5 אור יהודה.

לוחם אש טופל על ידי חובשים באיחוד הצלה במהלך כיבוי הלהבות בשריפת הענק ברחוב בר יוחאי ברמת פנקס. מאור אברהמי חובש באיחוד הצלה שהעניק לו סיוע רפואי ראשוני סיפר: “הגענו למקום לסייע יחד עם צוות אמבולנס של איחוד הצלה. לוחם האש שסובל משאיפת עשן פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים”.

בהמשך כוחות כב”ה השיגו שליטה על האש וחילצו מספר דיירים שטופלו במקום על ידי כוחות הצלה באורח קל.

כלל הצירים נפתחים כעת לתנועה.

ברק אברהם, תושב רמת פנקס, סיפר ל’כאן חדשות’: “באזור השעה 12:00 אני מתעורר מדפיקות חזקות על הדלת. מסתבר שאלה היו שני שוטרים שהעירו אותי. אני רואה דרך החלון עשן כבד, מסתבר שזה היה ממש צמוד לבית. אמרו לי ‘יש לך שתי דקות לצאת מהבית, אנחנו מפנים את כל הרחוב”.

• שריפת חורש גדולה פרצה ליד שבי שומרון. תושבי שבי השומרון פונו מבתיהם. כוחות משטרה, צבא וצוותי לוחמי אש פועלים במקום לכיבוי השריפה ופינוי התושבים. במועצת שומרון טוענים, כי נציבות כיבוי האש מסרבת לשלוח מטוסים לכיבוי השריפה המשתוללת בשבי שומרון בטענה שיש להם “סדרי עדיפויות”. לטענתם, נשלחו שני מטוסי כיבוי והוחזרו.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: “מדובר בשערוריה זה מחדל. עלול להיות אסון נורא מזה. אני קורא לשר לבטחון פנים להתערב ולשלוח לאלתר סיוע לתושבים”.

מכב”ה נמסר: שני צוותי כיבוי עם מיכלית מסייעים לצוותי הכיבוי הפועלים בזירה,הדליקה גרמה נזק למספר קרוואנים. לוחמי האש פועלים לבלום את התקדמותה.

מדוברות לשכת השר לבטחון פנים נמסר: השר לבטחון הפנים ארדן עוקב מקרוב ומתעדכן כל העת על פעילות כוחות הכיבוי וההצלה ומאמציהם בכל רחבי המדינה. השר בדק מול נציב כבאות וההצלה דדי שמחי את טענת ראש המועצה שומרון לגבי פעילות מטוסי הכיבוי ונמסר לו כי אין ולא הייתה שום החלטה או אמירה לגבי ״סדרי עדיפויות״. בשל הרוחות העזות במנחתי מטוסי הכיבוי, המטוסים מקורקעים בשלב זה עד לקבלת אישור המראה.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: “כרגע מפונות 200 משפחות משבי שומרון. ישוב שלם מפונה. צוותי הצחי של אגף הרווחה של המועצה האזורית שומרון יחד עם המתנדבים עוברים בית בית לוודא שכולם מתפנים לישוב עינב.

“העמדנו להם אוטובוסים ולוחמי כיבוי האש יחד עם המתנדבים של אגף הבטחון של המועצה האזורית שומרון כרגע נלחמים באש. פניתי גם לנציבות כיבוי האש וגם למשרד לבטחון פנים בדרישה להחזיר את המטוסים מטוסי כיבוי האש כי אין שליטה על האש. זו אש ענקית. אין עליה שליטה אנחנו חייבים בחזרה את המטוסים כדי למנוע אסון”.

כעבור מספר שעות לוחמי האש ומתנדבי בטחון של המועצה האזורית שומרון הצליחו להשיג שליטה על האש.

• שריפת יער גדולה נוספת משתוללת ביישוב ברטעה ומטוסים הוזנקו לאזור. המשטרה פינתה תושבים מהישובים ערערה, ברטעה וקציר בשל השריפה בקרבת הבתים וחסמה צירים לתנועה.

המשטרה פינתה עד עד כה כמאתיים בתים, על מנת לשמור על ביטחון הציבור הנמצא בקרבת השריפות.

• שריפת חורש נוספת פרצה באזור נשר לכיוון מורדות נווה שאנן, סמוך למחצבה. לבסוף, הושגה שם שליטה על השריפה והכבישים נפתחו לתנועה לשני הכיוונים.

• בעקבות שריפת חורש סמוך לרחוב רינגלבלום בדרום ירושלים, סגרה המשטרה את הרחוב לתנועה על מנת לאפשר לצוותי כב”ה לפעול במקום.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות