“חמאס הודו לביבי על כל ההקלות ושלחו זר בלונים ענק עם מטען”

צרור בלוני תבערה אליו חובר ספר ממולכד, הופרח מרצועת עזה לעבר המועצה האזורית אשכול, למרות שהלילה הורו בהנהגת חמאס על הפסקת שיגור בלוני התבערה • תא"ל (מיל') צביקה פוגל: "חייל האוויר של החמאס מנצח עם בלונים. כמה עוד נפגין את החולשות האלה, לא כדאי שנעצור?"
חיים טוויל
כ"ה סיון התשע"ט / 28.06.2019 11:13

ישראל וחמאס חתמו על הסכם רגיעה חדש הלילה (ליל שישי), כך דווח בסוכנות הידיעות ‘סווא’ הפלסטינית.

במסגרת ההבנות שגובשו בתיווך האו”ם ומצרים, שישראל וחמאס טרם אישרו את פרטיו, ירושלים תשוב להזרים דלק לתחנת הכוח ברצועת עזה שהופסקה ביום שלישי בתגובה לחידוש טרור הבלונים, ותגדיל את מרחב הדיג סביב הרצועה ל-15 מייל  – ובתמורה יפסיק חמאס את הפרחת בלוני התבערה ליישובי העוטף וירסן את ההפגנות השבועיות על הגדר.

גורם ישראלי אישר הבוקר: “ישראל תאפשר את הגדלת מרחב והדייג והעברת הדלקים לרצועת עזה. זאת לאחר התחייבות שחמאס יפסיק את האלימות נגד ישראל. במידה וחמאס לא יעמוד בתנאי – ישראל תחזיר את הסנקציות”.

הסכם הרגיעה בין הצדדים הגיע לאחר שקרוב ל-100 שרפות פרצו מתחילת השבוע כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו משטח הרצועה.

עם זאת, צרור בלונים שאליו חובר מטען חבלה נחת הבוקר בשדה חקלאי במועצה האזורית אשכול.

חבלן של המשטרה נטרל את המטען, שהוחבא בתוך מה שנראה כמו ספר שעל כריכתו הופיע כיתוב בעברית.

“החפץ החשוד המחובר היה ספר עם כיתוב בעברית. מבדיקת אנשי הביטחון הספר היה ממולכד וההנחה היא שהמטרה היתה שהוא יתנתק מהבלונים ויראה כספר בעברית תמים למראה”, אמרו במועצת אשכול.

”לכן, חשוב ביותר – בכל מקרה של זיהוי פריט חשוד כלשהו גם אם לא מחובר לבלונים, אין לגעת, יש להתרחק ולדווח לרבש”ץ הישוב במיידית”, ביקשו במועצה.

“יודעים לקחת את הלימון הישראלי ולעשות לימונדה”

תא”ל (מיל’) צביקה פוגל תקף את ההסכם בין נתניהו לחמאס שנחתם הלילה לפי דיווחים פלסטיניים.

“אי אפשר לקנות הרתעה בכסף, אם אנחנו נמשיך להילחם באש החמאס עם מטפי כיבוי לא ננצח”, אמר פוגל לניסים משעל ב-103fm נוכח גל השריפות בדרום, “חמאס מנצל את החולשות שלנו לאורך זמן. כמה עוד נפגין את החולשות האלה, לא כדאי שנעצור?”

פוגל הוסיף: “החמאס מבין יותר טוב מכל פרשן, הם יודעים לקחת את הלימון הישראלי ולעשות לימונדה. בואו נכריח את המנהיגים שלנו להתחבר יחד והם יוכלו לצאת ולנצח”.

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, תקף את ראש הממשלה נתניהו בעקבות ההסכם עם חמאס.

”גם הבוקר כמו בריטואל חוזר, הודו אנשי החמאס לבנימין נתניהו על כל ההקלות שניתנו להם במסגרת הסכם הכניעה (“הרגיעה”) המגמתי מצידנו ושלחו לתושבי מדינת ישראל זר בלונים ענק עם מטען נפץ”.

הוא הוסיף: ”הדרך להמלט ולא להשיב על מתקפת טרור מתמשכת עם מאה שריפות בשבוע בעוטף עזה, היא לדבר על מאה פצצות גרעין באיראן. מי שלא מסוגל להתמודד עם ארגון הטרור חמאס במעשים, גם עם הגרעין האיראני יתמודד רק בדיבורים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פתרון
    28/06/2019 16:10
    בלי
  1. מדוע לא משתמשים בפתרונות לירוט הבלונים הקיימים. תכתבו בגוגל:
    בלוני תבערה והפתרון