ביבי: ‘אין לי שום כוונה לוותר על שותפיי – החרדים ומהימין’

ראש הממשלה מתייחס ליוזמה לביטול הבחירות שהציג אדלשטיין: "יו"ר הכנסת ביקש שניפגש בימים הקרובים ואעשה זאת. כל השאר - ספינים. בשום שלב לא הוצעה רוטציה, עד לרגע זה אין קשר בין הליכוד לכחול לבן" • לפיד: אין בעיה לשבת עם הליכוד באחדות, אבל עם נתניהו לא נשב
אריה ריבקינד
כ"ג סיון התשע"ט / 26.06.2019 12:03

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (רביעי)  ליוזמה לביטול הבחירות לכנסת ה-22 שהציג יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין.

”אני מכבד ומעריך את יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין. היוזמה שלו מבקשת למנוע סיבוב נוסף של בחירות בישראל. יושב ראש הכנסת ביקש שניפגש בימים הקרובים ואעשה זאת”, אמר נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף: ”כל השאר – ספינים. בשום שלב לא הוצעה רוטציה, עד לרגע זה אין קשר בין הליכוד לכחול לבן ואין לי שום כוונה לוותר על שותפיי הטבעיים לממשלת הימין”.

ח”כ יאיר לפיד התייחס הבוקר, בכנס דיני מלחמה של ארגון שורת הדין, ליוזמה: “אני מבין שאנשים מתקשים לקבל או להבין אז אני אגיד את זה פשוט ולאט – אנחנו לא נשב עם נתניהו. אין שום בעיה לשבת עם הליכוד בממשלת אחדות לאומית, אבל עם נתניהו לא נשב, שיקחו מי שהם רוצים, גדעון, יולי, ישראל”.

על השאלה האם הייתה הצעה מהליכוד לרוטציה? – ענה לפיד: “זה ספין, נתניהו לא רוצה שהציבור יאשים אותו בזה שהוא הלך לבחירות מיותרות דקה אחרי שהוא הלך לבחירות מיותרות”.

על השאלה האם קיים סיכוי שימנעו הבחירות? ענה: “לא! לפי העיקרון הזה, כל פעם שיכנסו 80 ח”כים יבטלו אותם, זה ביטול הדמוקרטיה הישראלית. אני מבין שהיועמ”ש של הכנסת כבר הודיע שאין שום היתכנות משפטית”.

לפי דיווח בישראל היום הבוקר, גורמים בליכוד ובכחול לבן מנהלים מגעים להקמת ממשלת אחדות ללא יאיר לפיד, לנוכח איתותים שהגיעו מצד משפטנים בכירים, ובהם עו”ד מיכל רוזנבוים, ולפיהם קיימת היתכנות משפטית לבטל את פיזור הכנסת.

נתניהו לא הציע, לפי אותם גורמים, רוטציה על ראשות הממשלה ולא מוכן להיפרד מהסיעות החרדיות ומאיחוד מפלגות הימין – אך מוכן להתחייב שלא להעביר חוק צרפתי או חוקי חסינות, אם אכן תקום ממשלה.

בלשכת בני גנץ הכחישו שהתקבלה הצעה מחודשת לרוטציה מהליכוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות