מנכ”ל הבית היהודי: לעוצמה קצת מצביעים I בן גביר: סתכל לי בעיניים

מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, התייחס בפוסט לעימות מול 'עוצמה יהודית': "המספרים שדובר עליהם ושהוצגו בתקשורת, רחוקים מאד ממספר המצביעים בפועל" • בן גביר: "אי אפשר כל היום לצעוק 'אחדות', אך בפועל לפגוע, להשמיץ, לא לקיים הסכמים"
אריה ריבקינד
כ"ג סיון התשע"ט / 26.06.2019 15:23

העימותים באיחוד מפלגות הימין: מנכ”ל הבית היהודי, ניר אורבך, פרסם היום (רביעי) פוסט בו התייחס לעימות עם ‘עוצמה יהודית’.

“לאור ההתפתחויות האחרונות והפרסומים השונים אודות ההסכם מול עוצמה יהודית, אני רוצה לדייק ולהסביר כמה עניינים חשובים”, כתב אורבך.

“עוצמה יהודית עזרו מאוד בבחירות האחרונות, יחד עם זאת המספרים שדובר עליהם ושהוצגו בתקשורת, רחוקים מאד ממספר המצביעים בפועל”. לדבריו, “כל הנושא של חוק נורבגי לא רלבנטי – אין חוק כזה. הנושא נבדק וגם לפנים משורת הדין אי אפשר להתפטר כי בממשלת מעבר שר יכול להיות רק מי שהוא חבר כנסת. הדרישה של אנשי עוצמה שהרב רפי או בצלאל יתפטרו מהכנסת פירושה איבוד משרד החינוך והתחבורה”.

על ההתחייבויות הכספיות,  כתב המנכ”ל: “אנחנו מתכוונים לעמוד מולם בהתחייבויות שנסגרו מראש בכל ההסכמים, על אף שעוצמה יהודית לא נכנסו לכנסת”.

הוא הדגיש: “המפלגה בהובלת הרב רפי משקיעה מאמצים כבירים יחד עם בצלאל וחברינו מהאיחוד הלאומי, לאיחוד השורות בציונות הדתית לקראת הבחירות לכנסת ה-22. אנחנו רואים את הסקרים, ויודעים שעכשיו, אפילו יותר מהמערכת הקודמת – הציונות הדתית והימין הדתי-לאומי צריכים להתאחד בריצה משותפת אחת גדולה וכל הספקולציות שמופרחות עכשיו באוויר לא יסיטו אותנו מהדרך ולא ימנעו מאיתנו להגשים את המטרה הזו”.

עו”ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, השיב לדבריו בפוסט ארוך שכותרתו “ניר אורבך, תסתכל לי בעיניים”.

על הטענה לפיה כמות מצביעי עוצמה יהודית הייתה נמוכה – כתב בן גביר: “ניר טוען כי עוצמה יהודית ‘עזרו מאוד’ בבחירות האחרונות, אך ‘המספרים שדובר עליהם רחוקים מאוד ממספר המצביעים שבאמת הביאה המפלגה’. ניר יודע את האמת בדיוק כמוני, שהרי גם הוא מחזיק בפילוח רחב של קלפיות, מהן עולה כי הייתה נהירה של מצביעי ‘יחד’ שהצביעו ב-2015 להצביע לאיחוד מפלגות הימין.

“לפי הפילוח יותר מתשעים אלף מצביעים שהצביעו ל’יחד’ הצביעו לאיחוד מפלגות הימין. מאחר ואלי ישי הלך בבחירות האלה עם ג’ ובהורדות וההשמטות המתחייבות די ברור שלפחות שבעים אלף קולות הגיעו מעוצמה יהודית. האמירה ‘עזרו לנו’ היא אמירה שבנסיבות אלה מתגלה כעדינה, עדינה מידי…”

על החוק הנורבגי, כתב בן גביר: “הטענה של עניין החוק הנורווגי ‘שלא ניתן לקיימו’ היא טענה שהתגבשה רק לאחרונה. כל השבועות האלה, עוד לפני התפזרות הכנסת כשעניין החוק הנורווגי היה על הפרק, העניין ממש לא נבדק ונהפוך הוא (!) – כאשר ביקשתי לשוחח על זה עם אנשי הרב רפי עוד לפני התפזרות הכנסת, נאמר לי שהרב רפי יקיים את החוק הנורווגי רק לאחר כחמישה חודשים. כתשובה לשאלתי למה? נאמר לי כי הרב רפי ‘צריך ללמוד להיות חבר כנסת’…”

בן גביר ממשיך: “אלא, שניר מוסיף חטא על פשע כאשר הוא טוען שכיום למעשה אין ערך להתפטרות הרב רפי או בצלאל מהכנסת. ביקשתי מאנשי הבית היהודי ללכת ביחד לאינסטנציה משפטית, לבדוק את הדברים לא על פי חוות דעת של יועץ כזה או אחר, אלא במסגרת משפטית ששנינו נבוא לבית המשפט ונגיד שרוצים לקיים את ההסכם”.

לבסוף, מתייחס בן גביר לחתימת הפוסט של אורבך, בו כותב האחרון כי בבית היהודי פועלים לאחדות בציונות הדתית: “ואחרון לעניין הסיפא של ניר, הקריאה לאיחוד השורות. נחמד לדבר בכותרות ולספר כמה כולם רוצים באחדות וכמה זה חשוב וכמה זה יפה, אבל אחדות זה לא רק מילים אלא גם מעשים שצריך ואפשר לקיים. אי אפשר כל היום לצעוק ‘אחדות’, אך בפועל לפגוע, להשמיץ, לא לקיים הסכמים, להתנער מהתחייבויות ולמעשה לעשות מעשה זמרי ולבקש שכר כפנחס”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא רק
    26/06/2019 15:53
    ששי
  1. לא רק את איתמר ביזו אלא גם את בנט ביזו בקריאות בוז ברבים עוד כשהוא היה בבית, ולכן הוא עזב , על בר קמצה נחרב הבית, על ביזיונות שביזו את איתמר ו-בנט, נופל הבית היהודי כי הם לבד לא עוברים את אחוז החסימה, וקיבלנו בחירות חוזרות, ככה תשכחו מלהקים ממשלת ימין

    • יהודה   26/06/2019 23:00

      הראשון עזב כי הוא רצה את כל הקופה והיה בטוח שיקבל.
      אדם גאוותן שלא רואה או שומע ביזיונות עדיף לכולנו שימשיך בעולם העיסקי ונאחל לו בהצלחה.
      רק מה שלא מעניין אותו מה אנחנו חושבים או רוצים הוא יודע מה טוב בשביל כולם

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   03/07/2019 16:15

        כל העושה מחלוקת ידו על הת….

  2. בן גביר
    28/06/2019 14:02
    שי
  3. אנו עם עצמה יהודית מי לה. אילי .ברכת כהנים
    על ראשי עצמה יהודית
    ה
    בשעת סכנה הם יסכנו חייהם להצלת נפש ולא
    כל עוכרי ישר.לכו וה.עמכם גיבורי החיל .

  4. גיבורי החיל עצמה יהודית הם יציל בגופם יהודי בסכנה
    28/06/2019 14:13
    לויעצמה יהודית
  5. עוכרי יש. יצילו את רכושם .
    לעצמה יהודית ה. עמכם עלו והצליחו.

  6. אחדות
    28/06/2019 14:15
    יצחק
  7. רק עצמה ה. עמכם גיבורי החיל.