היסטוריה בבני ברק: ‘מזכיר העירייה ודוברה’ פרש אחרי 45 שנה בתפקיד

היסטוריה בב״ב: לאחר 45 שנה, וכהונה תחת 11 ראשי עיר, הודיע אברהם טננבוים, "מזכיר העירייה ודוברה" המיתולוגי על פרישה לגימלאות • עד לקיום המכרז ימלא את מקומו ישראל כהן, דוברו האישי של אברהם רובינשטיין
אבי כץ
ג' אייר התשע"ט / 08.05.2019 14:54

היסטוריה בעיר בני ברק: אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה המיתולוגי פורש מעבודתו, לאחר 45 שנים בתפקיד.

טננבוים שירת במחיצתם של 11 ראשי עיר ממפלגות שונות.

הוא פורש עם הגיעו לגיל שלא מאפשר, בהתאם לנהלי משרד הפנים, הארכה נוספת בתפקידו כעובד מן המניין, וזאת לאחר שתפקידו הוארך במשך שלוש שנים, לאחר הגיל הרשמי ליציאה לגמלאות.

טננבוים, יליד העיר בני-ברק, נכנס לעבודתו בעירייה בשנת תשל”ד-1974 ונבחר לתפקידו באישור מועצת העירייה, בהתאם ליזמתו ולהמלצתו של הרב יצחק מאיר ז”ל, ראש העיר באותה עת.

קודם לכן עבד טננבוים כמזכירו של ח”כ הרב אברהם ורדיגר ז”ל במסגרת סיעת פועלי אגודת ישראל, וכתב בנושאים שונים בעיתון ‘שערים’ של תנועת פא”י.

עם תחילת תפקידו בעירייה, מונה למנהל לשכת ראש העירי ולאחר מכן לדובר העירייה. בתקופתו של הרב שמואל וינברג ז”ל בראשות העיר מונה גם למזכיר העירייה, והיה אחראי גם על כינוס המועצה וועדותיה.

את תפקידו מילא אברהם טננבוים אצל ראשי העיר: הרב יצחק מאיר ז”ל; ישראל גוטליב ז”ל; הרב שמואל וינברג ז”ל; הרב משה אירנשטיין ז”ל; הרב ירחמיאל בויאר; עמוס מר-חיים;  מרדכי קרליץ, חברו לספסלי הכיתה בתלמוד-תורה רבי עקיבא מרכז; יששכר פרנקטהל,  ח”כ יעקב אשר, הרב אברהם רובינשטיין – שהחליף לפני כשש שנים, במשך כעשרה חודשים את יעקב אשר שנכנס אז לכנסת; חנוך זייברט, וכיום, שוב הרב אברהם רובינשטיין.

לא מכבר, בכינוס ארצי של דוברי עיריות ומועצות מקומיות נשאל טננבוים, במסגרת פאנל מקצועי עם ראשי עיריות, ח”כים ועיתונאים, כיצד עבד עם 11 ראשי עיר – תופעה שלא קיימת עד כה – והוא השיב: “לכאורה, עליכם להפנות את השאלה לא אלי, אלא אל ראשי העיר שעבדתי עימם, אך התשובה האמיתית הינה שאנו מתפללים בכל יום לבורא כל העולמים שנמצא חן ושכל טוב בעיני אלוקים ואדם, ואנו מבקשים שתפילתנו תתקבל, וזו האמת היחידה”.

בהודעה לעיתונות על פרישתו נכתב: “את עבודתו בעירייה המשיך המזכיר והדובר עד ליום האחרון בה, למרות שבהתאם לנוהל ישנם שלושה חודשי הסתגלות לקבלת משכורת מבלי להגיע כלל לעבודה, ואת העבודה הוא המשיך בחודשים אלו, בהתאם להנחיות כ”ק האדמו”ר המפורסם רבי דוד אבוחצירא שליט”א ולפי פניית הרב אברהם רובינשטיין, ראש העיר.

“הוא גם נתבקש לארגן את התכנית ולהנחות את עצרת הזיכרון לחללי צה”ל הי”ד. יום לאחר העצרת הוא המשיך לקיים את מצוות ‘ביקור חולים’, עם רעייתו, ילידת העיר בזל שבשוויץ, אצל קרוב משפחתם המאושפז בבי”ח בעיר זו”.

עד לקיום מכרז לתפקיד הדובר, ימלא את מקומו ישראל כהן – דוברו האישי של ראש העיר אברהם רובינשטיין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות