עורך החדשות חשף: רב סרן עמישר בן דוד הי”ד תרם לי כליה, חב לו חיי

עידו יוגב, עורך בעיתון הכלכלי 'דה מרקר', הוא האיש שקיבל את הכליה מרס"ן עמישר בן דוד הי"ד: "הוא חלף על פני כמו כוכב שביט, ורק הודות לו אני כותב את המלים האלה , ויושב עוד מעט לאכול אוכל טעים, וממשיך ליהנות מחיי"
חרדים 10
י' אדר ב' התשפ"ד / 19.03.2024 23:26

עידו יוגב, עורך ב’דה מרקר’, חשף בטור מיוחד שפרסם, כי רב סרן עמישר בן דוד הי”ד שנפל בקרב ברצועת עזה  תרם לו כליה לפני קצת יותר משנה.

תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

יוגב כתב: “עמישר תרם כליה ‘על הדרך’, כי מבחינתו זה היה רק חלק אחד ממכלול של נתינה. זה מובן לגביו, אבל חשוב להבהיר שלא זו המציאות של תרומת כליה. מעשה התרומה הזה הוא מעשה גדול בצורה בלתי נתפשת”.

הוא סיפר על תהליך התרומה והשיקום: “כשאני התהלכתי באטיות ובמאמץ במסדרונות כדי להתחיל להשתקם, הוא כבר עשה טיול לבית קפה בקניון הקרוב”.

יוגב הוסיף וסיפר “ידעתי מעט מאוד על עמישר לפני ההשתלה. לא ידעתי מה שמו והיכן הוא גר (עלי) עד כחודש לפני הניתוח. עמישר ידע מאיפה אני, במה אני עוסק, מה דומה בינינו ומה שונה, וניתן לו להחליט מה חשוב לו יותר או פחות בבחירת הנתרם”.

הוא מזכיר:  “אף אחד לא היה מכריח את עמישר לחזור למילואים אחרי התרומה. אבל זה היה אחד הדברים שבנפשו, דברים שלא התפשר עליהם”.

על המפגש בבית החולים כתב: “כשנפגשנו לפני הניתוח בבילינסון למדתי כמה מרכזית הנתינה בחייו, והדוברים בהלווייתו רק איששו זאת. למדתי מהם שלא הייתי היחיד שחב לו את חייו, על צעירים שהיו בצומתי הכרעה שבהם חייהם עמדו להידרדר. עמישר תפס אותם בזמן, שוחח איתם, לקח עליהם אחריות ושינה את מסלולם”.

יוגב כתב על עמישר: “אני הייתי זה שהיה בדרך של עמישר. הוא חלף על פני כמו כוכב שביט, ורק הודות לו אני כותב את המלים האלה, ויושב עוד מעט לאכול אוכל טעים, וממשיך ליהנות מחיי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות