הרבי מסאטמר: מוסדות המתנזרים מהציונים יקבלו חשמל על חשבוננו

לפני חצי שנה, במעמד 'כינוס כללי' לחסידי סאטמר בארצות הברית, הכריז הרבי על הקמת קרן 'שקל הקודש' • את התמיכה יקבלו מוסדות שלא מקבלים תקציבים "באופן גלוי ולא מתחת לשולחן"
יוסף גרינבוים
ט' ניסן התשע"ט / 13.04.2019 22:17

“ולכל בני ישראל היה אור במושבתם”: הרבי מסאטמר הכריז בסוף השבוע כי מוסדות המתנזרים מכספי השלטון הציוני, “יקבלו חשמל חינם על חשבוננו”.

כבר לפני חצי שנה, בעת מעמד ‘כינוס כללי’ לחסידי סאטמר בארצות הברית, הכריז הרבי על הקמת קרן ‘שקל הקודש’ שעל ידי ‘קרן הצלה’, ש”תעמוד לימין מוסדות התורה בארץ הקודש שלא מקבלים שום תמיכה ממשרדי הממשלה, לא באופן גלוי ולא מתחת לשולחן – תחת שמות אחרים”.

הקרן, שהוקמה לפני כחצי שנה, החלה לפעול בימים אלו, כאשר הרבי מסאטמר מינה כעת את חברי הנהלת הקרן. לפי גורמים בסאטמר, “כבר בשבוע הזה יתחילו בחלוקת התמיכה הראשונה למוסדות בארץ הקודש”.

לפי התכנית, החלוקה תתקיים בכל תחילת חודש, כאשר הקרן תשלם את כל הוצאות החשמל למוסדות על טהרת הקודש – שזו אחת ההוצאות הגדולות למוסדות.

הכסף הגיע אחרי הקמת קרנות מיוחדות, כאשר חסידי סאטמר תרמו לאדמו”ר סכומים שנעו בין 5000 ל-100,000 דולר לפתיחת קרן.

בסאטמר אומרים, כי מנהלי מוסדות על טהרת הקודש שרוצים לקבל את כיסוי הוצאות חשבונות החשמל בכל חודש – יכולים לפנות למשרדי ‘שקל הקודש’ בירושלים רחוב הושע 23, בני ברק רחוב ישמח משה 24, ובבית שמש – ברחוב נהר הירדן 38.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם זקנה יש כאן חכמה בטוח אין כאן
    15/04/2019 22:26
    ויהי נועם
  1. ואז גם סאטמר יזכו להחזיק את ידי הציויינים הרשועים ארורים בתשלומי עתק……………