מנדלבליט נגד ‘קידום’ בן גביר למקום ה-5 • בן גביר: מפחד ממני

חוות דעת של היועמ"ש קובעת כי יש לדחות את הבקשה לבצע שינוי ברשימת איחוד מפלגות הימין, כדי להעביר את איתמר בן גביר למקום החמישי, במקום מיכאל בן ארי שנפסל • בן גביר: "לא יעזור לו. אכנס לכנסת גם לו הייתי במקום 10 ולא רק השביעי, ואוביל השינוי הנדרש בעולם המשפט"
אריה ריבקינד
י"ג אדר ב' התשע"ט / 20.03.2019 15:34

היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, הגיש היום (רביעי) חוות דעת ליו”ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר,  בה הסביר מדוע לא ניתן לשנות את רשימת המועמדים של ‘איחוד מפלגות הימין’ בעקבות פסילת מועמדותו של ד”ר מיכאל בן ארי על ידי שופטי בג”ץ.

היועמ”ש כותב: ”דינה של הבקשה להידחות, שכן ועדת הבחירות המרכזית אינה מוסמכת לשנות את סדר המועמדים ברשימת מועמדים שהוגשה לה.

“אמנם, ניתן לטעון כי עדיף היה הסדר חוקי אחר, הנותן מענה למקרה כגון דא, אך כל עוד החוק הקיים עומד בעינו – אין כל אפשרות חוקית להיעתר למבוקש בעניין דנן”.

ב’עוצמה יהודית’ הגיבו על עמדת היועמ”ש ופרקליט המדינה: “תגובת היועמ”ש ופרקליט המדינה לוועדת הבחירות משתרעת על פני לא פחות משלושה עשר עמודים בהם מנסים פרקליטי מחלקת הבגצים להעלות סברות והשערות שונות ומשונות מדוע אין לאפשר את שינוי הרשימה, כאשר בפועל מעולם לא היה תקדים של פסילת מועמד באופן אישי ואנו נבקש מוועדת הבחירות לדחות את עמדת היועמ”ש”.

עו”ד איתמר בן גביר הוסיף: “אני מבין שהיועמ”ש ופרקליט המדינה עושים כל שהם יכולים על מנת למנוע מעוצמה יהודית להכניס נציגים לכנסת אך יש לנו חדשות עבורם: לאחר נהירת המצביעים לאיחוד מפלגות הימין אכנס לכנסת גם לו הייתי במקום העשירי ולא רק השביעי, ואוביל את השינוי הנדרש בעולם המשפט. מנדלבליט מפחד מבן גביר, אך זה לא יעזור לו”.

כפי שדווח בחרדים 10, איחוד מפלגות הימין ביקשה מיו”ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר לשבץ את איתמר בן גביר במקום החמישי, במקום ד”ר מיכאל בן ארי שנפסל על ידי בג”ץ.

אם היה ניתן לבצע את השינויים ברשימה, את המקום השמיני שכיום שמור לבן גביר היו מעניקים ליצחק וסרלאוף, נציג ”עוצמה יהודית” המוצב כעת במקום ה-39.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות