בחוץ: כחלון, ליברמן, בל”ד, זהות ואורלי לוי; 62 לגוש ימין

הסקר הראשון של 'ישראל היום' ו-i24NEWS לאחר סגירת הרשימות קובע: כחול לבן של גנץ ולפיד מובילה עם 36, אך לימין יש רוב של 62 • 8 מנדטים לאיחוד מפלגות הימין • מרצ מזנקת ל-7, גבאי יורד לשמונה • 8 מנדטים של הימין הולכים לפח • ש"ס ויהדות התורה - 7 כל אחת
אריה ריבקינד
י"ט אדר א' התשע"ט / 24.02.2019 20:32

הסקר הראשון של ‘ישראל היום’ וערוץ i24 News מאז הקמת סיעת ‘כחול לבן’  – שבוצע באמצעות מכון ‘מאגר מוחות’, בהנהלת פרופ’ יצחק כץ – קובע כי לו הבחירות היו נערכות היום, הייתה זוכה המפלגה בראשות בני גנץ ויאיר לפיד ליתרון בולט של 36 מנדטים, אך היא לא תוכל להרכיב ממשלה.

לפי הסקר, איחוד מפלגות הימין של הבית היהודי-האיחוד הלאומי-עוצמה יהודית – מקבל 8 מנדטים.  מרצ של תמר זנדברג מזנקת ל-7, העבודה יורדת ל-8.

משה כחלון, אביגדור ליברמן, בל”ד, משה פייגלין ואורלי לוי-אבקסיס – בחוץ.

לשאלה: אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, לאיזו מפלגה היית מצביע/ה?

כחול לבן: 36
הליכוד: 31
הימין החדש: 9
העבודה: 8
איחוד מפלגות הימין: 8
ש”ס: 7
יהדות התורה: 7
מרצ: 7
תע”ל+חד”ש: 7

לא עברו את אחוז החסימה:
כולנו: 3
ישראל ביתנו: 3
גשר: 2
בל”ד+רע”ם: 2
זהות (פייגלין): 2
יחד (אלי ישי): 0

מתי טוכפלד, הפרשן הפוליטי של ‘ישראל היום’ מציין, כי מהסקר עולה  שמפלגת העבודה, בראשות אבי גבאי, לא מצליחה להתאושש מהחיבור של גנץ ולפיד ולהמשיך במגמת העלייה לכיוון מספר דו-ספרתי של מנדטים – והיא מקבלת 8 בלבד. מאידך גיסא, נראה כי החשש שמפלגת העבודה תתרסק עד כדי כך שלא תעבור את אחוז החסימה נראה רחוק, לפחות על פי סקר זה.

גם מרצ בראשות תמר זנדברג רחוקה מסכנת אי מעבר אחוז החסימה, והיא מקבלת בסקר 7 מנדטים. בסקר הקודם לפני שבוע וחצי קיבלה מפלגה מאוחדת של העבודה ומרצ 12 מנדטים, ואילו כעת הן מקבלות בנפרד 15 – מה שמצדיק את ההתנגדות של גבאי לחיבור.

למרות היתרון הקטן למחנה הימין, המחנה הלאומי מגיע לבחירות כשהוא מפוזר ומפורד, דבר שעשוי להביא לבזבוז של מאות אלפי קולות וכמה מנדטים נוספים שהיו יכולים להצטבר לטובת המחנה, אם היו בו איחודים נוספים.

שכן, מהסקר עולה כי ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן וכולנו בראשות משה כחלון – לא עוברות את אחוז החסימה. גם מפלגת זהות של משה פייגלין, יח” של אלי ישי וגשר בראשות אורלי לוי – לא עוברות את אחוז החסימה.

הסקר נערך בשיטות מדעיות מקובלות, כסקר משולב טלפוני ואינטרנטי (באמצעות פאנל קיים רב-משתמשים), באמצעות שאלון מובנה בתאריכים 22-24.02.2019, בקרב מדגם הסתברותי של 616 משיבים (מתוך 4,078 נשאלים) המהווה מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת (גילי 18 ומעלה) בישראל. המדגם מאפשר הסקת מסקנות ברמת ביטחון של 95% עם טעות דגימה של פלוס/מינוס 3.9% (ביחס לאומדנים השונים).

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות