אשר: ‘גנץ העדיף שותף בלי חמלה, במקום אורלי לוי שדאגה לילדים’

ח"כ יעקב אשר בפתיחת מטה הבחירות של יהדות התורה: "מי במסדרונות הכנסת לא שיבח והילל את העבודה שלנו?!" • "ביש עתיד היו נציגים חרדים ודתיים לקישוט שנפלטו כי לא היה להם מה לעשות שם, אצלנו זו לא תכונת אופי של נציג מסוים לעזור, אלא מצווה ושליחות"
אריה ריבקינד
י"ט אדר א' התשע"ט / 24.02.2019 20:12

ח”כ יעקב אשר שיבח הערב (ראשון), בפתיחת המטה של יהדות התורה, את האחדות החרדית, הזכיר את פועלם של הח”כים החרדים,  החמיא לחברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, והתייחס לקמפיין הבחירות בתוך הציבור החרדי.

“אנחנו המזוזה של המדינה היהודית”, פתח הח”כ מדגל התורה. “אנחנו שומרי הסף גם עבור הדורות הבאים. האידיאולוגיה שלנו זו שמירת הדת והשבת יחד עם שמירה על עולם התורה שמחזיק אותנו כבר אלפי שנים”.

הוא הוסיף: “שמעתי שגנץ דיבר על האיחוד והזכיר שהוא הרגיש שעם ישראל זה נס, מבחינתנו זה לא נס סתם, זה נס שקרה בגלל השמירה העקשנית על עולם התורה, נאבקנו ונמשיך להיאבק על זה בלי בושה, גם כי זו האמת שלנו והאמונה שלנו. אנחנו מייצגים את שומרי הסף ונמשיך לעשות את זה הלאה”.

ח”כ אשר הדגיש:  “בכל מעקב ובדיקה בכנסת, הנציגים של יהדות התורה נמצאים בראש הרשימה של חברי הכנסת החרוצים, החברתיים והמחוקקים ביותר לטובת הציבור, בלי שום פרופורציה אנחנו נמצאים ברשימות הללו. מי שנמצא בוועדות הכנסת יודע איזה דברים נעשו.

“אנחנו יודעים איזה דברים נעשו במשרד הבריאות על ידי סגן השר ליצמן, כמה שיפורים בקדנציה האחרונה מול הקדנציה הקודמת עם כל התנאים הקשים. אפשר לשלוף את הנאומים של חברי האופוזיציה כמה שהם התקיפו בקדנציה הקודמת שלא נעשה כלום בתחום הבריאות, וכמה הם שיבחו את הדברים שנעשו בשנים האחרונות על ידי סגן השר ליצמן.

“כולנו זוכרים את הנאום של לפיד נגד גפני שהוא לא מנהל אותנו, עוד יתגעגעו לניהול הזה… מי במסדרונות הכנסת לא שיבח והילל את העבודה שלנו, בעניינים החברתיים אנחנו משתפים פעולה גם עם מפלגות אחרות שיש ביננו תהום אידיאולוגית אבל בחוקים החברתיים ובעזרה לזולת אנחנו ביחד.

“יש לי פליאה על גנץ שהעדיף לקחת לשותף את שר האוצר לשעבר שהתנהל בלי חמלה, שהזיק לכל השכבות החלשות והפריפריה, במקום לעשות שותפות עם חברת הכנסת לוי אבקסיס שהיא ידועה בפעילות החברתית שלה לטובת השכבות החלשות, למרות שהיא לא מהמפלגות החרדיות – היא תמיד דאגה יחד איתנו לקצבאות הילדים”.

על קמפיין הבחירות בתוך הציבור החרדי אמר: “היו כאלו בעבר שהתלבטו אם להצביע והיו אומרים שאנחנו בוויכוחים וחיכוכים כל הזמן אחד עם השני. אז ברוך ה’ התירוץ הזה כבר לא קיים, לא רק שאין ביננו מריבות, אלא שבזכות פעילותם של שני יושבי הראש במפלגה ח”כ ליצמן וגפני, שבהנחיית גדולי ישראל הובילו אותנו למצב שאנחנו המפלגה הראשונה שהיו בה אחדות ותמימות דעים.

“גם כלפי אלו שאומרים לנו שלא עשינו מספיק בשביל אדם כזה או אחר, התשובה היא פשוטה: כמו שאין סיכוי שביהודה ושומרון יהיו מצביעי מרצ ולא יהיו פתקים בקלפי של מפלגות השמאל, כך גם כל אדם חרדי שיודע שאנחנו עובדים קשה, מצביע על הזהות שלו שהיא שמירה על עולם התורה, שמירה על ערך השבת והמחויבות לעזור לאוכלוסיה ולכל שכבות הציבור, שאת זה יש רק במפלגות החרדיות”.

הוא הזכיר: “ביש עתיד היו נציגים חרדים ודתיים לקישוט שנפלטו כי לא היה להם מה לעשות שם, אצלנו זו לא תכונת אופי של נציג מסוים לעזור, אלא מצווה ושליחות שלנו, ואפשר לראות את זה באופן בולט בלשכות של הנציגים שלנו או במסדרונות משרדי המפלגה, איך אנשים מגיעים לקבל עזרה וסיוע בעשרות תחומים, לעומת מפלגות אחרות ששם זה בכלל לא קורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות