דרוקר: ‘איציק שמולי עשה עסקה עם ידיעות’ • פנייה ליועמ”ש: לחקור

העיתונאי רביב דרוקר מחדשות 13: "שמעתי מעובדים בידיעות אחרונות ששמולי אחד המועדפים" • עו"ד מיכאל דבורין פנה למנדלבליט בטענה לאכיפה בררנית נגד ראש הממשלה • שמולי: "קשקוש , לא מתייחס לזה"
אריה ריבקינד
ח' אדר א' התשע"ט / 13.02.2019 15:03

עו”ד מיכאל דבורין פנה היום (רביעי) בתלונה ליועץ המשפט לממשלה, בדרישה לחקור עסקה שנרקמה לכאורה בין ח”כ איציק שמולי מהעבודה לבין העיתון ‘ידיעות אחרונות’.

אמש טען העיתונאי רביב דרוקר במהדורת החדשות של ערוץ 13 טענה חמורה ביחס לח”כ שמולי, שהגיע למקום הראשון בפריימריז של מפלגת העבודה: “צריך גם לומר שהוא נתמך מאוד בידיעות אחרונות. באיזושהי עסקה שהוא עשה עם ידיעות אחרונות שמזכירה לנו מאוד דברים שעשו בעבר חברי כנסת עם העיתון הזה, שהם מקדמים כל יוזמה שלו והוא תומך כמעט בכל יוזמה שלהם”.

עו”ד דבורין, שפנה בשם חבר מרכז הליכוד משה איפרגן, אמר: “דבריו של דרוקר חוללו סערה רבתי, בשל העובדה שהם חושפים את הצביעות והאכיפה הבררנית בעניין חקירותיו של רה”מ בנימין נתניהו”.

חבר הכנסת שמולי התראיין הבוקר אצל ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM, והגיב לדבריו של דרוקר: “זה עולם מדומיין שלא קיים. העסקה היחידה שעשיתי בקדנציה שלי הייתה עם הציבור. זה קשקוש מוחלט ואני לא מתייחס לזה”.

דרוקר עצמו התייחס היום, בראיון לכאן רשת ב’ לטענותיו אמש, לפיהן ח”כ איציק שמולי מהעבודה “עשה עסקה עם ידיעות אחרונות”.

לדבריו, מדובר “בקשר מאוד בעייתי, הוא אחד המועדפים על העיתון”.

“אני לא היחיד שאומר את זה”, אמר דרוקר – אך הבהיר: “אני לא יודע על דיל. זה חלק מהעניין. אני לא יודע על שעה ומקום, ומי דיבר עם מי. אבל מה שקורה בין ידיעות אחרונות לאיציק שמולי לא יכול להיות מקרי.

“את רואה הצעות חוק חסרות סיכוי שזוכות לעמודים ראשונים בעיתון, את רואה תמיכה מטורפת בו. מצד שני, הוא תומך בכל מהלך של העיתון הזה. יש את נושא הצעת החוק בנושא מוצרי הטבק. הקשר של שמולי עם ידיעות מאוד בעייתי.. גם בעין השביעית וגם אצל תומר אביטל יש המון דוגמאות לסיקור שהוא מקבל שם, שהוא חסר תקדים כמעט”.

לדבריו, “בצד כל הדברים הטובים האלה, שבגינם הוא זכה ביושר במקום הראשון בפריימריז בעבודה, יש לו קשר שנראה מאוד בעייתי בעיניי. כמי שעוקב אחרי ידיעות אחרונות שנים ושומע מספר דברים מתוך העיתון על הקשר הזה… שמעתי שהוא אחד המועדפים של העיתון. כולם יודעים איך ידיעות אחרונות עובד. זה לא דבר מסובך. זה ברור שברגע שאתה עוזר להם במקומות שהם צריכים ממך עזרה, אז הם עוזרים לך. ומי שעוזר מקבל הרבה”.

עם זאת, לטענתו, המקרה המדובר שונה מזה של נתניהו. “העולם הזה הוא עולם של ראיות. נתניהו, בטמטומו, מקליט שיחות עם נוני מוזס שעוסקות בעסקת שוחד, שומר אותן על הנייד של העוזר שלו ושוכח אותן בכלל.

“כפי שהוא התנהג בחקירתו הראשונה, חוקרי המשטרה משוכנעים שהוא שכח מזה. העוזר שלו הבין כשלקחו את הנייד איזו פצצה יש להם ביד, ונתניהו לא הבין. פה אין מקום לחקור את הקשר של שמולי עם ידיעות אחרונות. אם הייתה נופלת קלטת שמתעדת איך החיבור הזה נעשה, אז ברור שהמצב היה שונה לגמרי”.

• נגיע ל-9 באפריל בלי המלצות?

“יש אפשרות כזו. אני חשבתי שהוא לא יפרסם, אבל לפי כל התדרוכים של אנשיו, זה באמת מירוץ נגד הזמן. זה אמור להיות או בשבוע הבא או בשבוע שאחריו. אין יותר זמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לשמאל מותר
    14/02/2019 11:55
    מנדלבליט
  1. כך עולה מפסיקות בג”ץ שנהפכו להלכה פסוקה בבתי המשפט
    החוק נועד תמיד רק כדי להחליש את הימין ומטרוטי.
    השמאל מעל החוק להם מותר הכל