פרשה שנחקרת כטרור יהודי: שלשה נעצרו בפשיטה של שב”כ על ישיבה

שלושה נערים נעצרו במהלך פשיטה על ישיבה בשומרון ובעיר מודיעין ונאסר עליהם לפגוש עורך דין • עו"ד עדי קידר: מנסים רק בדרכים אלימות ובלתי קבילות לחלץ הודאות מנערים צעירים • נער נוסף מיוצג על ידי עו"ד איתמר בן גביר
חיים טוויל
כ"ב טבת התשע"ט / 30.12.2018 12:47

התפתחות דרמטית בפרשה ביטחונית שנחקרת כחשד לטרור יהודי: כוחות יס”מ ושב”כ פשטו הבוקר (ראשון) על ישיבה בשומרון, ביצעו חיפוש במקום, ועצרו שני נערים.

נער שלישי נעצר  בידי כוחות שב”כ בעיר מודיעין.

על הנערים נאסר לפגוש עו”ד ומצבם אינו ידוע.

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו שמייצג את הנערים אמר: “נראה שבשב”כ ובפרקליטות לא מפנימים את המסקנות מהחקירות הביטחוניות האחרונות ומהביקורת שמופנת כלפיהם, ומנסים רק בדרכים אלימות ובלתי קבילות לחלץ הודאות מנערים צעירים”.

“גם הפעם נעצר קטין, צעיר, כאשר נמנע ממנו מפגש עם עו”ד באופן חריג. בזמן הקרוב נפנה בדחיפות לבימ”ש בכדי לבקש שיאפשרו לראות את הנער ולעקוב אחר מצבו”, הוסיף קידר.

עו”ד איתמר בן גביר שמייצג נער נוסף שנעצר בידי השב”כ, וגם עליו נאסר לפגוש עורך דין: “רק בשבוע האחרון נחשפו בתכנית עובדה הקלטות איומות ומזעזעות ובהן מדובבים שוטרים מתעללים בנער קטין, פוגעים בו, מרעיבים אותו, מאיימים עליו ועושים מניפולציות קשות במטרה לחלץ הודאה. הניסיון מוכיח שהמחלקה היהודית בשב”כ חוקרת נערי גבעות בצורה אגרסיבית ובעייתית מה שלא מאפשר לחקור ולבדוק את האמת אלא לכל היותר להוציא הודאות שווא”.

עו”ד בן גביר הוסיף: “צו איסור מפגש עם עורך דין שהוצא למרשי נועד בדיוק לאותה המטרה של הגברת הלחץ וההתעללות ויש חשש ממשי לגורלו של הנער שנעצר”.

גם כנגד הקטין השלישי יצא צו איסור מפגש עם עו”ד. הוא מיוצג על ידי עו”ד עדי קידר ועו”ד נתי רום.

צו איסור פרסום מונע מאיתנו לפרט מעבר לנכתב כאן.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות