לפיד: “הממשלה הופכת את חוק הגיוס לקומבינה מושחתת בכסף”

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, דורש מראש הממשלה להתחייב שלא יהיה קומבינות על החוק: "מבטיחים להם שהם ישלמו מתחת לשולחן בכל פעם שיופעלו הסנקציות הכלכליות כנגד משתמטים"
אריה ריבקינד
ט"ז כסלו התשע"ט / 24.11.2018 20:30

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו שלא יהיו ”קומבינות”, כדבריו, סביב אישור חוק הגיוס בכנסת.

לפיד: “ממשלת נתניהו מצאה דרך חדשה להיכנע לחרדים, הם מבטיחים להם שהם ישלמו מתחת לשולחן בכל פעם שיופעלו הסנקציות הכלכליות כנגד משתמטים. אנשים שמשתמטים משירות, יקבלו כסף מהממשלה מתחת לשולחן”.

לפיד אמר את דבריו על רקע אמירותיו של ח”כ דודי אמסלם בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בוועדת חוק הגיוס: “צריך להביא נוסחה שמצד אחד היא משקפת את הסנקציה, מכיוון שיש לנו עניין לשים את הסנקציה, שזה לא ישראבלוף, ומצד שני לתת את הקידום האמיתי בלי קשר לסנקציה עצמה משום שזה באמת מה שצריך.

“איך בזמנו אמר רבין? נלחמים בטרור כאילו אין שלום והולכים לשלום כאילו אין טרור. מה שנקרא סנקציה, כבודה במקומה מונח. אבל אנחנו מתייחסים לסעיף כאילו אין סנקציה”.

לפי יש עתיד, אמסלם אומר כאן בעצם – בואו נעשה קומבינה על חשבון הציבור. גם לא יתגייסו חרדים וגם נשלם להם כסף. כי אם אנחנו פראיירים לפחות עד הסוף. נוסיף תקציב לישיבות מעכשיו כדי שיופעלו הסנקציות זה יהיה למראית עין.

השבוע אמור חוק הגיוס לעלות לאישור בקריאה שניה ושלישית. כפי המסתמן, יהדות התורה וש”ס ייצאו מן המליאה בעת ההצבעה. מנגד חברי הכנסת של ישראל ביתנו ויש עתיד עשויים להצביע בעד הממשלה.

גם חברי הרשימה המשותפת צפויים לצאת מהמליאה בעת ההצבעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות