גילאון: אתה ‘הגולם מפראג’. חזן: “אתה חצי בן אדם” • סוער בכנסת

עימות חריף במיוחד התפתח במליאת הכנסת, כאשר ח"כ אורן חזן כינה את ח"כ אילן גילאון "חצי בן אדם", לאחר שחשב כי זה כינה אותו "גולם" • סתיו שפיר: "אם הוא לא עף מהליכוד בשעה הקרובה - זה פרצופה של המפלגה הזו"
אריה ריבקינד
כ"ז חשון התשע"ט / 05.11.2018 20:30

חוק ‘נאמנות בתרבות’, אותו מקדמת השרה מירי רגב בחודשים האחרונים, עלה הערב (שני) לדיון בקריאה ראשונה בכנסת – וגרר התנצחויות וצעקות בין חברי הכנסת.

עימות חריף במיוחד התפתח כאשר ח”כ אורן חזן כינה את ח”כ אילן גילאון “חצי בן אדם”, לאחר שחשב כי זה כינה אותו “גולם” – וסירב להתנצל חרף הפצרות חוזרות ונשנות.

העימות החלל כאשר גילאון ממרצ אמר שהוא לא כועס על השרה רגב על שלא קראה את צ’כוב.

חזן תקף בתגובה: “אתה קראת ואין לך דרך ארץ, אז מה אתה רוצה?”

גילאון השיב: “עלייך  הייתי אומר ‘הגולם מפראג’, אבל הוא הקדים את תקופתך” – וחזן הגיב: “אם לא היית חצי בן אדם, הייתי עונה לך”.

לאון סובל מנכות ברגליו עקב מחלת פוליו בה לקה בצעירותו והתבטאותו של חזן עוררה מהומה במליאה.

ח”כ חיליק בר דרש מסגן יו”ר הכנסת שניהל את הישיבה, ח”כ מאיר כהן, להרחיק את חזן מהאולם. “איך אתה מאפשר לו לקלל את כולם כאן?”, צעק בר.

ח”כ סתיו שפיר כתבה בחשבון הטוויטר שלה: “חבר הכנסת הבזוי מהליכוד שלא נקרא לו בשמו קרא עכשיו לאילן גילאון, חבר כנסת אמיץ וחכם שסובל מנכות – ‘חצי אדם’. אם הוא לא עף מהליכוד בשעה הקרובה – זה פרצופה של המפלגה הזו. זו הדרך שהם רוצים להנהיג את ישראל. מבחיל”, כתבה שפיר.

ממפלגת מרצ נמסר בתגובה: “האירוע השפל, הקטן והעלוב הזה – כלפי אחד האנשים האהודים והחביבים בכנסת, אילן גילאון, רק מעיד על תחתית החבית אליה הגיעה מפלגת השלטון עם חוק הנאמנות הלקקני. אנחנו נאמנים לתרבות ולתרבות הדיון וכופרים בצנזורה, בגסות ובלקקנות של הליכוד של השרה רגב ושל ח”כ חזן”.

בהמשך עלה חזן להתנצל על הדברים והדגיש כי התכוון לרמה התרבותית ולא חלילה לנכותו של גילאון, אולם ההתנצחות צפויה לעלות לדיון בוועדת האתיקה, שכן חזן שב רק לאחרונה מהשעייה בת חצי שנה.

מאוחר יותר פרסם חזן הבהרה: “במהלך דבריו של ח”כ אילן גילאון במליאה, הוטחו כלפיי העלבות קשות תוך כדי שהוא קורא לי בור ומכנה אותי גולם. תגובתי השקולה והרגועה לעלבונותיו הייתה שאני לא מתייחס לדבריו כיוון שהוא חצי בן אדם.

“תגובה זו נבעה בגלל התנהגותו השפלה ובשל כך שחבר הכנסת גילאון לאורך כל הקדנציה לא מפסיק לקלל, להכפיש, להתבהם ולפגוע בי. מאחר והיו מי שניסו בכוח להוציא את דברי מהקשרם תוך שהם מכנים אותי, בהמה, אפס ושלל קללות שהדעת לא סובלת, עליתי והבהרתי כי דבריי נאמרו אך ורק ביחס להתנהגותו הבהמתית והנמוכה של ח”כ גלאון ולא לשום דבר אחר”.

הוא ביקש להתנצל בפני מי שנפגע מדבריו. “אם חלילה מישהו הבין אחרת, אני מתנצל. חשוב להבהיר כי מי שמקלל ומתבהם יחטוף ועל כך לא אתנצל. לקחת ביטוי שגור שבא במקום לקלל מישהו ולהגיד לו דברים גסים חזרה ולכנותו כמי שלא מתנהג כבנאדם, אלא חצי בנאדם ולהפוך זאת לאמירה נגד נכים זו פוליטיקה רעה, נמוכה והסתה לשמה.

“חשוב לציין – זו לא הפעם הראשונה שח”כים קוראים כלפיי קריאות שפלות וקללות במטרה לפגוע בי, וזו גם לא הפעם הראשונה בא אני משיב בחזרה ‘חצי בן אדם’. אולם למען הסר כל ספק אבהיר חד וחלק כי אני רואה בכל בני האדם שווים בני שווים ללא יוצא מן הכלל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות