“דוד, החיוך שלך יחסר” • מבכים את פטירתו של השר דוד אזולאי ז”ל

"עולם הרבנות ושירותי הדת איבד היום את אחד מגדולי תומכיו ומעריציו" • הנשיא, ראש הממשלה, רבנים, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור מבכים את לכתו של השר לענייני דת, דוד אזולאי ז"ל
אריה ריבקינד
כ"א חשון התשע"ט / 30.10.2018 18:46

תנועת ש”ס פירסמה הודעת אבל על פטירתו של השר דוד אזולאי ז”ל:

“תנועת ש״ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה בראשות מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט״א, יו״ר התנועה הרב אריה דרעי, נציגיה ופעיליה, המומים וכואבים את לכתו בטרם עת של שלוחא דרבנן, ירא שמים בתכלית, ראש וראשון לכל דבר שבקדושה, השר לשירותי דת הרב דוד אזולאי ז״ל.

“הרב אזולאי שהחל את דרכו הציבורית בשדה החינוך, התמסר כולו לעשייה למען הכלל כנציג תנועת ש״ס בשליחותו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק״ל כחבר כנסת נמרץ וכיו״ר ועדת פנים, ופעל גדולות ונצורות למען הציבור המוחלש והכל במאור פנים, בענווה וביושר. כשר לשירותי דת הוביל מהפכה בהנגשת שירותי הדת לכל פונה, בחיזוק מערכת הכשרות, הגיור והקבורה ובהעמדת הדת על תילה.

“פטירתו היא אבידה קשה לתנועת ש״ס ולכל עם ישראל, שנעזר בו עשרות בשנים וראה בו סמל ומופת לאיש ציבור מן המעלה הראשונה. זכה לראות דור ישרים מבורך, צאצאים יראי ה.

אנו משגרים תנחומים לבנו, ממשיך דרכו, ח״כ הרב דוד אזולאי הי״ו ולכל בית ישראל, ומן השמים ננוחם”.

הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרב יצחק יוסף ספד לשר דוד אזולאי ז”ל:

“עולם הרבנות ושירותי הדת איבד היום את אחד מגדולי תומכיו ומעריציו, ידידנו השר הרב דוד אזולאי זיכרונו לברכה שפעל ללא לאות בדרכו השקטה הייחודית, בעוצמה ולשם שמים לשמירה על כבוד הרבנות ומסורת ישראל ולשמירת זהותה היהודית של המדינה, וזכה להעמיד דורות ישרים ההולכים בדרכו. תנחומיי למשפחתו היקרה”.

נשיא בית הדין הרבני הגדול, הרב הראשי הגר”ד לאו: “מסר ליבו ונפשו למען עולם הדת והיהדות בישראל מתוך אהבת הזולת, מאור פנים וקירוב לבבות. הרב אזולאי היה נציג ציבור שקידש שם שמים בכל הליכותיו והיה שליח ציבור נאמן לכל חלקי העם.

“עולם התורה, והציבור בישראל חבים לו חוב גדול על פעולותיו הרבות והמשמעותיות למען הדורות הבאים בתחומי עשיייתו הרבים למען הכלל. חבל על דאבדין”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד: “ממשלת ישראל אבלה היום על פטירת חברנו היקר, השר דוד אזולאי ז״ל, שהלך לעולמו. במשך תקופה ארוכה התפללנו לרפואתו של דוד, שנאבק במחלה קשה. לצערנו, מאבקו לחיים הסתיים לפני שעות אחדות. דוד כיהן במשך למעלה משני עשורים כחבר כנסת, ויזם חוקים רבים שתכליתם להיטיב עם אזרחי המדינה”, אמר נתניהו.

נתניהו הוסיף: ‘הוא היה שר מצוין וחרוץ שהאיר פנים לכל אדם, אוהב שלום ורודף שלום. הוא יחסר לי ולכל חברי הממשלה. אנו שולחים תנחומים עמוקים לבני משפחתו הנפלאה, ובתוכם הבן ינון שממשיך את דרכו כחבר כנסת. דוד יחסר לכולנו מאוד. יהי זכרו ברוך”.

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד: ״נעצבתי כל כך על מותו של ידידי, שר הדתות דוד אזולאי. דוד היה אחד הפולטיקאים המרגשים והמחוברים ביותר לכל שבטי ישראל. איש עכו שעסק בצרכי ציבור באמונה כל ימיו לצד מסירות אין קץ למשפחתו הנפלאה. בתקופה האחרונה התמודד בגבורה עם מחלתו אך הקפיד להמשיך ולשרת את הציבור ככל יכולתו. נישא את זכרו בליבנו.״

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: “‫תנחומים מעומק הלב בשמי ובשם כנסת ישראל למשפחתו של השר דוד אזולאי, שנפטר היום לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. דוד ואני נבחרנו שנינו לכהונה ראשונה בכנסת לפני 22 שנים ומאז עבדנו יחד למען מטרות משותפות. הוא היה ח״כ מצויין ושר חרוץ אבל יותר מזה בן אדם ערכי וטוב. הוא יחסר לי מאוד‬״.

שרת התרבות והספורט מירי רגב: “אני כואבת ומרכינה ראש עם פטירתו של חברי היקר דוד אזולאי, אדם נפלא, פרלמנטר מצוין ושר נהדר שפעל רבות למען אזרחי מדינת ישראל. שיתפנו פעולה בקידום חוקים חשובים ונחשפתי לרגישותו הציבורית, החברתית והלאומית. דוד היה אדם שאהב אהבת אמת את החברה הישראלית, את הארץ ואת תורת ישראל. הוא נאבק כמו גיבור במחלה הקשה, אך כוחו לא עמד לו. יהי זכרו ברוך”.

המועמד לראשות עיריית ירושלים השר זאב אלקין: “ממשלת ישראל איבדה היום אדם יקר מאוד- שר הדתות דוד אזולאי. זן נדיר מאוד בפוליטיקה, מחד איש עדין בעל מידות ולב רחב. ומאידך, אדם שנון שאהבת עם ישראל הייתה בלבו. בכל שנותיו הרבות בכנסת פעל רבות למען כלל האוכלוסייה וקידם חוקים רבים. יצא לנו לעבוד המון יחד- בוועדת השרים לענייני חקיקה, בהם היה פעיל מאוד, וכן בשאר הפעילות הפרלמנטרית בכנסת.

“בשעה קשה זו, אני משגר תנחומים לבנו ממשיך דרכו בעשייה הציבורית, ח”כ ינון אזולאי, וכן ליתר בני המשפחה הנרחבת, אשר איבדו יחד עם עם ישראל וממשלת ישראל, אדם מיוחד שנזכור אותו תמיד”.

גם תנועת “דגל התורה” פרסמה הודעת אבל על פטירתו: “איש ישר דרך, ברוך כשרונות, שפעל במשך עשרות שנים עוד בהיותו במערכת החינוכית של החינוך העצמאי ולאחר מכן בפעילותו בכנסת וכשר לשירותי דת. היה איש מאיר פנים שסייע לכל, ואנחנו מצטערים צער רב על פטירתו, חבל על דאבדין ולא משתכחין”.

יו”ר ‘דגל התורה’ ח”כ משה גפני: “הייינו בידידות אישית ומשפחתית עשרות שנים ואני מאבד חבר יקר שהיינו קרובים אחד לשני וצר לי על פטירתו, שימליץ טוב בעדנו ובעד כל כלל ישראל שזכויותיו רבות ושתהא נשמתו צרורה בצרור החיים”.

סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן: “איבדנו ידיד יקר, רב זכויות ומעש, בעל רגישות חברתית מיוחדת ונציג ציבור מוערך על כל שדרות העם בישראל. הרב דוד אזולאי ז״ל היה פרלמנטר מעולה, הצטיין באהבת ישראל ותמיד נהג כבוד לזולת. אני משתתף בצער המשפחה ומשגר תנחומים לבנו היקר יבלח”ט ח”כ ינון אזולאי ולכל מוקיריו מכל שכבות האוכלוסיה. יהי זכרו ברוך”.

שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט: ״השר דוד אזולאי ז״ל, איש מאיר פנים, טוב לב. שליח ציבור אמיתי שחיבר בין ציבורים בענווה. עלה ממרוקו, שירת בצה״ל כחובש קרבי ופעל רבות בזירה המקומית והארצית. דוד, החיוך שלך יחסר. ברוך דיין האמת״.

ח”כ דני סיידה: “איבדתי חבר וידיד אמת, מלא בחכמה ויראת שמים, שלאורך כל שנות כהונתו בכל התפקידים שבהם כיהן מעולם “לא גבה ליבו ולא רמו עיניו”, דמות שזכתה להערכה והערצה מכל המגזרים בעם ישראל.

“זכה להיות שלוחם של גדולי ישראל ובראשם מרן פאר הדור והדרו הגר”ע יוסף זצוק”ל ומועצת חכמי התורה. לשכתו הייתה פתוחה תמיד לכלל ישראל, טיפל בפניות והוביל רשימות של הישגים שהיו לעזר בפרט עבור האוכלוסיה המוחלשת.

“זכינו שהוא יהיה כתובת עבורינו באזור הצפון בימים בהם כיהנתי כסגן ראש המועצה האזורית וראש המועצה הדתית מרום גליל, בו נעזרנו לטיפול וטיפוח כל המקומות הקדושים בגליל ובפרט לאתר הרשב”י הקדוש.

“זכה והקים דור ישרים מבורך לתפארת עם ישראל, בנו חברינו לתנועה ר’ ינון אזולאי הי”ו אשר ממשיך את מורשתו ואת דרכו ומייצג נאמנה את בני התורה.

תנחומים למשפחה היקרה ולרעייתו תבדל”א אשר טיפלה בו במסירות נפש עצומה שתזכה לראות נחת ונחמה”.

יו”ר סיעת יהדות התורה ח”כ מנחם אליעזר מוזס: אנחנו אבלים ומצטערים צער רב על פטירתו בטרם עת של השר הרב דוד אזולאי ז”ל. היה איש יקר מידות, תלמיד חכם, נעים הליכות ואציל הנפש. איבדנו נציג ציבור משכמו ומעלה. המקום ינחם את המשפחה בצערה.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן בטויטר: “‏רבי דוד אזולאי היה איש ישר ונאמן. מנהיג מסור לעם ישראל תורתו וארצו. איש צנוע ועניו שהיה דוגמא למנהיגות אמת. זוהי אבידה גדולה לכולנו.”

השרה גילה גמליאל: “קיבלתי בצער את הבשורה על פטירתו של ידידי השר דוד אזולאי ז”ל. דוד, שהיה אהוב, צנוע וישר דרך הוביל בשנים ארוכות של עשייה ציבורית שינויים חברתיים חשובים. מאור הפנים ורוחב ליבו יחסרו לנו בכנסת ישראל”.

המועמד לראשות העיר ירושלים, יוסי דייטש: “‏קיבלתי בצער ובכאב את הידיעה המרה על לכתו בטרם עת של שר הדתות הרב דוד אזולאי ז”ל. דוד היה איש ציבור, איש אמת, איש עשייה ושלום. אני משתתף בצער המשפחה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות