התנועה לאיכות השלטון נגד כחלון: מחלק צ’ופרים למקורביו. רעה חולה

התנועה לאיכות השלטון בעתירה לבג"ץ נגד השר כחלון בגלל מינויו של דורון אוזן לתפקיד יו"ר הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה • טוענים: שר האוצר מנצל את "ארגז הכלים" שניתן לו כדי לטפל במשבר הדיור - לצרכים פוליטיים
אריה ריבקינד
ט"ז אלול התשע"ח / 27.08.2018 19:13

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (שני) עתירה לבג”ץ ובה דרישה להורות לשר האוצר להדיח את דורון אוזן מתפקיד יו”ר הועדה המרחבית לתכנון ובניה ‘שרונים’.

על פי התנועה, “מדובר בשר בממשלת ישראל, נבחר ציבור, שמעל בחובותיו המנהליות כלפי כלל אזרחי ישראל ומינה מינוי פוליטי של עסקן מפלגה המקורב אליו לתפקיד בכיר – תוך ידיעה ברורה שעסקן פוליטי זה שיקר בעבר בתצהיר על מנת להתקבל לתפקיד, ואף נאלץ לעזוב את תפקידו בעבר בשל כך”.

בתנועה  טוענים כי לאחר הבחירות האחרונות דרש שר האוצר “ארגז כלים” בעזרתו יוכל להיאבק במשבר הדיור בישראל, “אך במרוצת הזמן הסתבר שהשר כחלון הפך את אותו ‘ארגז כלים’ לארגז של מינויים פוליטיים, כשמינה בכירים בקמפיין הבחירות שלו, בעלי זיקה פוליטית ישירה אליו ואל מפלגתו, לתפקידי מפתח.

“אם לא מספיק שאותם מינויים נעשו כמסע לחלוקת ‘צ’ופרים’ למקורביו, מאוחר יותר התברר שחלק מאותם מקורבים שיקרו בתצהירם ולא דיווחו על הקשרים בינם לבין השר. בין אותם פעילים נמנה גם דורון אוזן, שמונה ליו”ר הוועדה המרחבית לתכנון ולבנייה שרונים”.

לפי התנועה,  לאחר עתירה שהוגשה לבג”ץ, הודיע אוזן במאי 2017 על התפטרותו, מה שהוביל לסיום ההליך בבג”ץ בטענה כי אין מקום להורות על פתיחה בחקירה פלילית, משום שאוזן סיים את תפקידו. “והנה, מספר חודשים בלבד לאחר שהוסר ממנו האיום בחקירה פלילית, מונה שוב אוזן לאותו התפקיד בדיוק על ידי שר האוצר כחלון – זאת למרות הקביעה הברורה של בית המשפט כי ההליך הסתיים רק משום שאוזן אינו ממלא עוד את תפקידו”.

במקביל התגלה דבר מינויו הלא חוקי של מקורב נוסף לשר כחלון, מושון גבאי, שמונה לתפקיד יו”ר הועדה מרחבית לתכנון ובנייה מעלה גליל. נגד מינוי זה הוגשה עתירה על ידי מתמודד נוסף במכרז והתברר כי גם במקרה זה הסתיר יו”ר הוועדה את קשריו הפוליטיים עם השר.

בתנועה הדגישו: “ניתן לראות כי מדובר ברעה חולה של ממש של מינויים של מקורביו הפוליטיים של השר כחלון לתפקידי מפתח במנהל התכנון – כשפעם אחר פעם מוסתרת זיקתם הפוליטית אליו”.

בתנועה אמרו: “התנהלותו של השר כחלון שמינה מחדש את אוזן, זמן קצר לאחר סיום ההליך המשפטי בעניינו ומתוך מניע פוליטי הינה בלתי סבירה בעליל, עולה כדי חריגה מסמכות ופוגעת באמון הציבור שרואה כיצד שר ממנה את מקורביו תוך עבירה על החוק ותוך פגיעה בעיקרון השוויון.

“המינוי מהווה אנטיתזה לחובת הגנה על טוהר המידות, היושר והיושרה של השירות הציבורי, ומהווה זלזול בממשלה, בהלכותיו של בית המשפט ובציבור כולו. אף חמור מכך, מינוי זה מעביר לכלל הציבור מסר של לגיטימציה לנורמות של נפוטיזם ושל התעלמות מרשויות החוק.

“המסר המועבר לציבור הוא מסר בעייתי ביותר, ולפיו אין כל פסול במינוי של מועמד בעל זיקה פוליטית, לאחר שהמועמד הצהיר תצהיר שקר על מנת לזכות בתפקיד, ותוך זלזול מוחלט בהליך שיפוטי שנעצר אך ורק בשל התפטרותו של המועמד שכעת מונה מחדש. כל אלה מחייבים את ביטול מינויו של אוזן או לחלופין – פתיחה בחקירה פלילית נגדו בגין תצהיר השקר שהגיש בהליך מינויו לתפקיד מלכתחילה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות