ביבי: סומך על כץ • העירייה באולטימטום ל’נתיבי איילון’

משבר גשר יהודית: אחרי שגורמים בלשכת ראש הממשלה תקפו היום את שר התחבורה ואמרו ש"הטעויות של כץ מתחילות להרגיז" - נתניהו הודיע כי הוא "סומך על השר ישראל כ"ץ שיטפל בנושא" • עיריית ת"א: "אין חברת נתיבי איילון רשאית להיכנע ללחצים הפוליטיים של השר"
אריה ריבקינד
י"ב אלול התשע"ח / 23.08.2018 20:39

מעניק גיבוי? בלשכת ראש הממשלה הגיבו הערב (חמישי) רשמית על סערת ‘גשר יהודית’ – ואמרו: “ראש הממשלה נתניהו סומך על השר ישראל כ”ץ שיטפל בנושא העבודות על הגשר ושימצא את הפתרון המיטבי”.

מוקדם יותר היום גורם בלשכת נתניהו התבטא בחריפות נגד שר התחבורה ואמר לחדשות 2: “הטעויות של כץ מתחילות להרגיז”.

הגורם תהה איך קורה שמגיעה בקשה להקים גשר בסופי שבוע ובמשרד התחבורה לא מזהים מראש את הנפיצות לפני שמתפתח משבר. גורם נוסף טען: “זו התנהלות אומללה, היה צריך פשוט לא להתערב בעניין, לא מובן מה ישראל כץ עשה”.

כפי שדווח בחרדים 10, עם המראתו לליטא הבוקר, התבטא ראש הממשלה בעד העבודות בשבת: “אני לא חושב שזה סביר לסגור ציר תנועה באמצע השבוע באיילון, אני חושב שהדבר הזה מובן וזה גם יילקח בחשבון. אני לא חושב שתהיה הפרעה כלשהי לתנועה”.

בתוך כך, עיריית תל אביב-יפו מציבה הערב אולטימטום בפני חברת נתיבי איילון.

מכתב עליו חתום מנחם לייבה, מנכ”ל העירייה, נאמר: “בניית הגשר, כפי שתוכנן בעלות של כ-70 מיליון שקלים, נועדה לרווחת הציבור. העירייה לא תשלים עם עיכובים בלתי ענייניים בהשלמת הגשר והעמדתו לרשות הציבור.

“עקב התערבות של שר התחבורה, החסר כל היכרות מקצועית עם הנושא, הודעתם לנו אתמול על כוונתכם לבחון מחדש את העניין, במטרה למצוא פתרון כלשהו.

“כמו כן מסרתם, כי עמדתכם בעניין תועבר עד לבוקר יום ראשון הקרוב, ה-26 באוגוסט 2018. לאור לוח הזמנים הדוחק, הרינו מודיעים שככל שלא יימצא פתרון לנושא עד לבוקר יום ראשון, הנכם נדרשים לבצע את העבודה, כפי שסוכם וכפי שהתחייבה החברה, במועדים שפורטו לעיל והחל מיום ה-31 באוגוסט 2018.

“כידוע לך, לשר התחבורה אין כל סמכות לצוות על החברה כיצד לפעול בעניין עבודה בשבת, והוא אינו רשאי להורות לחברה להימנע מעבודה ביום זה. לא רק שאינכם חייבים להיענות לרצונותיו, אלא שהדבר אף אסור עליכם לפי דין. ברור אפוא שהטענה שהנכם נשמעים למשאלותיו של השר אינה יכולה להתקבל, ואסור שתהווה שיקול מבחינת נתיבי איילון בע”מ”, נכתב עוד במכתב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות