כץ: בדרך לפגוע בחרדים – חולדאי היה מוכן לפגוע באלפי נהגים בת”א

שר התחבורה, שהורה לבטל העבודות על גשר יהודית בת"א, תקף בראיון הבוקר את חולדאי: עשה מהלך ציני ומקומם, בניסיון לפגוע בחרדים לקראת הבחירות המקומיות" • "כל מי שמותח עליי ביקורת - לא עשה כלום"
אריה ריבקינד
י"ב אלול התשע"ח / 23.08.2018 08:35

שר התחבורה ישראל כץ התייחס הבוקר (חמישי), בראיון שהעניק לרשת ב’, לביקורת נגדו על רקע החלטתו להקפיא את העבודות להקמת ‘גשר יהודית’ בנתיבי איילון בתל אביב בשבתות ואמר כי ראש הממשלה תמך בעמדתו.

“קיבלתי החלטה שהיא נכונה מבחינה ערכית ומקצועית”, אמר כץ. “ראש עיריית תל אביב עשה מהלך ציני ומקומם, בניסיון לפגוע בחרדים לקראת הבחירות המקומיות, אבל בדרך הוא היה מוכן לפגוע באלפי נהגים”.

לדברי השר כץ, “כמו שאין לסגור את הנתיבים באמצע השבוע, כך לא סביר לעשות זאת גם בשישה סופי שבוע כדי להקים גשר הולכי רגל. הדבר הכי משמעותי, וזה תפקידי כשר, הוא לראות את הראייה הכוללת”.

שר התחבורה אמר עוד: “המציאות בנתיבי איילון בחודשים הקרובים, היא עבודות חישמול כדי להשלים את קו הרכבת לירושלים. היה צריך שיקול דעת, הרכבת תשרת מאות אלפי אנשים, זה לא כמו גשר להולכי רגל.

“אני מודע לזה שיש פה מתקפה רבתית. קודם כל חולדאי, לא היה כשפוצצתי את הגשר לרכבת הקלה בתל אביב. כל מי שמותח עליי ביקורת לא עשה כלום. גם מה שגבאי מבטיח לעשות – אני עשיתי מזמן”.

השר צחי הנגבי אמר על עבודות הגשר: “באופן טבעי, יש לנו שותפות דתיות וחרדיות בקואליציה ותפקידנו למצוא פתרונות שמשרתים את הציבור. אני מקווה שתימצא הנוסחה הגואלת שתאפשר לבצע עבודות תשתית בלי לייצר מהומה בכבישים”.

כפי שדווח אמש בחרדים 10, גורמים בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו לא העניקו גיבוי לשר כץ. “לא סביר שיעצרו את נתיבי איילון באמצע השבוע”, אמרו.

עם זאת, למרות הודעת הגורמים בלשכה,  לפי דיווח ב’כאן’, ראש הממשלה בנימין נתניהו היה מעורב בעצירת העבודות בשבת.

בראיון לחדשות 2 אמש – אמר השר כץ: “אני לא אתן לחסום את נתיבי איילון לא באמצע השבוע ולא בסוף השבוע בשביל גשר הולכי רגל. הנחיתי לעשות עבודת מחקר שתבדוק איך אפשר לעשות את העבודות במהלך הלילה. אם אי אפשר יהיה לבצע בשעות הלילה, העבודות יידחו בחצי שנה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות