דוד ביטן הוקלט בחשאי: “נתניהו סגר איתי שאתמנה לביטחון הפנים”

האם הייתה תוכנית להזיז את ארדן כדי להדיח את אלשיך ולמנות מפכ"ל "נוח" יותר? • דוד ביטן הוקלט בחקירה הסמויה מספר על הבטחה שנתן לו נתניהו • חבריו הוקלטו: "ביטן הולך להיות השר לביטחון הפנים. גלעד ארדן יהיה שר לעניינים אסטרטגיים, ואם הוא ידבר יותר מדי, הוא בכלל יעוף"
אריה ריבקינד
ט' אלול התשע"ח / 20.08.2018 20:46

בשיא החקירה הסמויה שהתנהלה נגדו, יו”ר הקואליציה באותם ימים, ח”כ דוד ביטן, הוקלט בסתר כשהוא טוען כי סיכם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שימונה לשר לביטחון פנים, במקום השר גלעד ארדן.

לפי החשיפה של אמנון אברמוביץ במהדורה המרכזית של ‘החדשות’, בהקלטות שבידי המשטרה נשמעים גם מקורביו של ביטן דנים בתוכנית להדיח את מפכ”ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, ולמנות במקומו מועמד “נוח” יותר.

ביטן הוקלט משוחח עם מי שהיה חברו הקרוב ולימים עד מדינה, משה יוסף, כשהוא אומר לו: “נתניהו סגר איתי שאתמנה לשר לביטחון הפנים. הוא מפחד מהתקשורת, אבל זה סגור”.

עיקר ההקלטות בוצעו בחנות הרהיטים של יוסף בראשון לציון, אבל גם במקומות נוספים.

המקורבים, לפי הדיווח, הוקלטו אומרים: “דוד ביטן הולך להיות השר לביטחון הפנים. גלעד ארדן יהיה שר לעניינים אסטרטגיים, ואם הוא ידבר יותר מדי, הוא בכלל יעוף מהממשלה”.

כדי לטשטש את המזימה הם אומרים שיהיו חילופי תפקידים במשרדי הממשלה ומזכירים את משרד התיירות של יריב לוין ואת משרד הכלכלה של אלי כהן.

עוד הם אומרים: “עם מינויו, ביטן יעיף את רוני אלשיך. במקומו הוא יחפש מפכ”ל נוח, אחד שאפשר לעבוד איתו. הוא ביקש מאיתנו למצוא לו מועמדים”.

באותן שיחות נזרקו גם שמות של מועמדים שונים. לטענתם, עם ביטן בלשכת השר לביטחון הפנים, עם או בלי חוק ההמלצות, הוא ינסה לבלום את חקירות נתניהו.

בעבר ביטן סירב להתייחס לתוכן ההאזנות נגדו מאחר שהנושא עדיין מצוי בחקירה, אבל בריאיון שהעניק ל’החדשות’ לפני שלושה חודשים, הוא טען שזה גם לא משנה.

“המשטרה לא יכולה הייתה להאזין לי”, הוא הבהיר אז. “חוק החסינות לחברי הכנסת אומר שח”כ חסין מפני האזנת סתר ולכן את כל ההקלטות האלה נבטל כשנגיע לזה”.

ארדן

השר גלעד ארדן. הכיסא רעד? צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח”כ ביטן מסר בתגובה להחדשות: “לא הייתה כל שיחה ביני ובין נתניהו בעניין המשרד לביטחון פנים. במשרד מכהן שר מטעם הליכוד, שוב המשטרה מדליפה רכילות לא נכונה שאין לה כל קשר לחקירה המתנהלת”.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: “הדברים מופרכים. ראש הממשלה לא התכוון למנותו לשר לבטחון פנים וראש הממשלה גם אינו מתערב בסוגיית המפכ”ל”.

פרשן חדשות 2 עמית סגל צייץ:

“קמפיין רוני אלשיך לשנה רביעית נמשך: לאחר שטפל על יורם הלוי האשמות על קשר סודי עם נתניהו ואז הדליף כראיה תמונה שלו בג׳ירו איטליה, כעת דולפת בעיתוי קסום הקלטה רכילותית לא פלילית של ביטן מחקירת המשטרה על מינויו לשר הבטחון פנים.

“עם כאלה כישורי קמפיין כדאי לקצר את הצינון. הוא מתבזבז במשטרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות