אריאל התבכיין: בגלל הירדנים נמנע ממני לעלות בט’ באב להר. והאמת?

שר החקלאות טען שהממשל הירדני סיכל את עלייתו להר הבית בט' באב, משום שהטיל וטו • אבל גורם ביטחוני מסביר מה קרה באמת ומי אשם • רמז: אריאל עצמו, שרק חיפש 'לעשות הון פליטי''
אריה ריבקינד
ח' אב התשע"ח / 20.07.2018 01:41

שר החקלאות אורי אריאל טען היום (חמישי) כי בקשתו לעלות להר הבית בתשעה באב נדחתה בעקבות התערבות הירדנים.

לדבריו,  לאחר עלייתו להר לפני כשבוע וחצי, בעקבות ביטול האיסור על חברי הכנסת והשרים לעלות, הוא פנה שוב ללשכת ראש הממשלה וביקש לעלות גם בראשון הקרוב – אולם נענה בשלילה.

לטענתו הבקשה נדחתה בגלל פנייה של הממשל הירדני, בה הובאו הדברים שאמר בעלייתו הקודמת על בניין בית המקדש והקרבת קורבנות.  “לא יתכן שכל גורם חיצוני קובע את המדיניות בהר הבית – חוץ ממדינת ישראל. ערב תשעה באב, עלינו לחזק את הריבונות בכל מרחבי ארצנו”, הצהיר.

אלא שבשיחה של גורם ביטחוני עם ניצן קידר מערוץ 7, הוא שלל הערב את טענתו של השר אריאל לפיה ראש הממשלה מנע ממנו את האפשרות לעלות להר הבית בתשעה באב.

לדבריו, השר אריאל יכול בעיקר להאשים את עצמו – והזכיר: “כשחודשה עליית חברי הכנסת באופן קבוע להר הבית, התוותה מערכת הביטחון כללים לפיהם כל ח”כ יוכל לעלות להר פעם בשלושה חודשים. השר אריאל מיהר להיות הראשון שעולה, ביודעו שהפעם הבאה שיוכל לעלות תהיה רק חודשים אחר כך”.

הגורם הביטחוני רמז, כי אריאל נהג בחוסר תום לב כשידע שאין באפשרותו לעלות להר – ובכל זאת דאג לפרסם את פנייתו כדי ”לעשות עליה הון פליטי”.

גורם מדיני המעורה בנושא העלייה להר הבית אמר לערוץ 7 בתגובה לדברים, כי ירדן מעולם לא הטילה וטו על עליית אדם ספציפי להר וגם אם היתה מבקשת בקשה מסוג זה לגבי פרט או באופן כללי, היא היתה נענית שאין לה כל סמכות להתערב בנושא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות