ועדת השרים אישרה את חוק הגיוס • לפיד: “נצביע בעד, זה חוק טוב”

בוועדת השרים השתתפו שרת המשפטים איילת שקד ושרת העלייה והקליטה סופה לנדבר - שהצביעו בעד הצעת החוק • השר דוד אזולאי השאיר פתק התנגדות • החוק יעלה להצבעה במליאת הכנסת במהלך הערב
אריה ריבקינד
י"ט תמוז התשע"ח / 02.07.2018 13:22

לאחר שוועדת השרים לחקיקה אישרה בצהריים (שני) את חוק הגיוס החדש שאושר אתמול בממשלה, הוא יעלה להצבעה במהלך הערב במליאת הכנסת בקריאה ראשונה.

בישיבה השתתפו שרת המשפטים איילת שקד ושרת העלייה והקליטה סופה לנדבר, שהצביעו בעד הצעת החוק.

השר לשירותי דת דוד אזולאי מש”ס השאיר פתק הצבעה נגד חוק הגיוס.

החוק צפוי לעבור בקריאה ראשונה ברוב גדול, למרות שהחרדים יצביעו ככל הנראה נגדו במליאת הכנסת.

לקראת ההצבעה על החוק, תקפה השרה איילת שקד את ח”כ יאיר לפיד וטענה כי הוא משקר לציבור במצח נחושה, כאשר הוא טוען כי מדובר בחוק זהה לחוק שיש עתיד העבירה בקדנציה הקודמת.

“הציבור צריך לדעת את האמת. אני בפוליטיקה כבר שש שנים. ספין וקמפיין כל כך שקרי לא ראיתי עוד בזירה הזו. סיעה שלמה, מדקלמת דף מסרים שקרי שמכתיב יו”ר המפלגה ומוכרת לוקשים לציבור באין מפריע. בהתחלה לעופר שלח וליעל גרמן עוד היה כבוד והם הסכימו שהחוק שונה. אבל כנראה שהם קיבלו הוראה לישר קו. ובדיקטטורה של לפיד אין אופציה אחרת”.

יו”ר יש עתיד, שיתמוך בחוק יחד עם מפלגתו, אמר בכאן רשת ב’ – ואמר: “אם לא ישנו בחוק אף אות – בוודאי שנצביע בעדו. זה חוק טוב, שיביא לזה שיותר חרדים יתגייסו ויותר חרדים יצאו לעבודה. החוק בהחלט מקדם את השוויון בנטל”.

הוא הוסיף: “האגדה שאין סנקציות פליליות בחוק הזה היא לא נכונה. אנשים ילכו לבית סוהר אם לא יתגייסו ויש ענישה נגד משתמטים, גם חילונים אגב. האם זה אידיאלי? אידיאלי שכולם מתגייסים בגיל 18 נקודה, זה הדבר הערכי הנכון. בנסיבות הקיימות, זה חוק טוב. החוק נורא דומה לחוק של יש עתיד מהממשלה הקודמת”.

הוא הגיב גם על המתקפה של שקד: “מכל מופעי הציניות, הציניות הפוליטית המוחלטת היא של שקד ונתניהו”.

לדברי לפיד, השרה שקד הייתה שותפה מלאה לחוק, “היא ועפר שלח כתבו אותו יחד והצביעו בעדו. שנה אחר כך אותה שקד ואותו נתניהו ישבו במליאה והצביעו נגד החוק הזה, שחשבו שהוא כל כך היסטורי. אם שקד הייתה מדברת באמת על מה חשוב לחיילי צה”ל, היא הייתה נלחמת על החוק שהיא עצמה העבירה. אין עמדה צינית יותר מאשר לבטל חוק שאתה מאמין בו רק כי אתה מאמין שזה צורך פוליטי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות