אבי גבאי: “אתם מאמינים לסקרים? כל חיי הסקרים לא חזו שאצליח”

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי הגיב, בשיחה עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים ברדיו 103fm, להאשמות על כישלון הדרך של המפלגה • סגל: "כבר שנתיים אתה מתחמק מלהתראיין אצלי, העם לא מאמין בכם"
אריה ריבקינד
כ"א סיון התשע"ח / 04.06.2018 16:04

אתמול (ראשון) פרסם אתר ‘וואלה’ סקר שמנבא התרסקות למחנה הציוני.

בשיחה שקיים הבוקר יו”ר המחנה הציוני אבי גבאי עם אראל סג”ל ודוד ורטהיים ברדיו 103fm, הוא נשאל אם יתפטר במקרה שבו תוצאות הסקר יהפכו לתוצאות אמת.

“אתם מאמינים לסקרים?”, שאל בתגובה, “אתם אלה שאמרתם שהסקרים לא חזו את ניצחון נתניהו ודונלד טראמפ. כל חיי הסקרים לא חזו שאצליח, אני מאוד מאמין שנצליח כי אנחנו עושים את מה שצריך לעשות. באותה תקופה לפני בחירות יצחק (בוז’י) הרצוג החזיק רק ב־11 מנדטים ואת אהוד ברק כינו ‘אהוד לא ממריא'”.

דוד ורטהיים: “אני זוכר את ערב הניצחון שלך בפריימריז. כמצביע שמאל הדוק הסתכלתי עליך ואמרתי לעצמי שאתה הדבר הגדול הבא. מאז ניצחונך הרגשתי שקיבלתי ימין מתחפש ומתחנף עם אמירות שכבר הספקת לחזור מהן. שבוע שעבר חבר מפלגתך, איתן כבל, פרסם תוכנית שאפשר לכנות אותה הליכוד ב’, ובכך חשף שלאנשי השמאל במפלגת המחנה הציוני אין תוכנית. כשאני משווה את עצמי למצביע הפשוט של הליכוד, ביבי מעולם לא בעט בפרצוף של ה־Base שלו כפי שאתה עשית”.

“מול העמדה של איתן כבל יש עוד 23 עמדות של חברי כנסת אחרים המתנגדים לו”, הדגיש גבאי, “העמדה של המחנה הציוני היא היפרדות מהפלסטינים על בסיס שתי מדינות לשני עמים. אתם מצפים שאספר לכם בדיוק את הקווים האדומים שלי בכל משא ומתן, ואני, שמאמין שיום אחד אהיה ראש ממשלה ואשב לקיים משא ומתן, לא מתכוון לומר את הקווים האדומים שלי מראש. להיפך, אני מסתכל קדימה למשא ומתן העתידי.

“העמדה של המחנה הציוני היא העמדה של הציבור הישראלי. מי שרוצה לנצח בחירות מהמחנה שלנו צריך להבין ש־80 אחוזים מהציבור מאמינים בעמדות שלנו אך לא מצביעים לנו – בזה אני עוסק ומטפל. 80 אחוזים מהציבור לא מסכימים עם אראל סג”ל, כל המתנחלים האידיאולוגיים יחד הם אחוז וחצי ממדינת ישראל.

“יש לנו במפלגה מנעד גדול של עמדות ואני חי עם זה בשלום, גם אם אני לא מסכים לכל העמדות. יש לנו קו מסוים, נושא ההיפרדות מהפלסטינים אושר לפני חודש וחצי בוועדת המפלגה ואי אפשר לומר שזו לא עמדתנו, יש לנו תוכנית שלמה לבניית אמון ואני מציע להקשיב לה, לצערי הרב את התקשורת איבדנו בנושא”.

“איבדת את התקשורת?”, זעם אראל סג”ל, “אל תאשים את התקשורת שהיא נגדך, היא חיבקה אותך ואתה התרסקת. יש ב־103fm רק אראל סג”ל אחד והוא כבר לא בגלי צה”ל, לא הסכמת להתראיין אצלי במשך שנתיים”.

גבאי: “התקשורת באופן טבעי מתעלמת מהאמירות שלנו על מה שאנחנו רוצים לעשות. אני מאמין שאנחנו צריכים להסביר לציבור את העמדות שלנו בכל אחד מהנושאים. באופן טבעי לתקשורת יש פחות תשומת לב בנושאים הללו ואנחנו פחות נשמעים בציבור”.

להמשך הראיון:

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כשהסקרים החמיאו לגבאי הוא האמין להם
    07/06/2018 15:46
    אחד שזוכר
  1. זוכר איך בשבועיים שבהם גבאי היה גבוה בסקרים לא רק שהוא האמין להם הוא גם פרסם אותם כהוכחה להצלחה שלו. עכשיו פתאום הוא לא מאמין להם?

    האמת שיש בזה משהו כי הסקרים תמיד טועים לגבי מפלגת העבודה ובבחירות היא תמיד מקבלת פחות מאשר בסקרים.