אמסלם על המשטרה: ‘טוב שלא הוציאו לחפץ גם ציפורניים ברגליים’

יו"ר הקואליציה תקף בראיון עם אריה גולן ברשת ב' את התנהלות המשטרה: "עוד מעט יפרסמו מודעה בעיתון 'דרוש עד מדינה'. חצי מהאנשים יהפכו למודיעים משטרתיים. כזאת חברה אתה רוצה?" • "במשטרה יש יותר שחיתות מבשלטון הציבורי" • "הפכנו לחברה של משטרה אלימה ברמות על"
אריה ריבקינד
ט' סיון התשע"ח / 23.05.2018 11:54

יו”ר הקואליציה ח”כ דוד אמסלם תקף הבוקר (רביעי), בריאיון שהעניק לאריה גולן ברשת ב’, את התנהלות המשטרה בחקירות השחיתות במגזר הציבורי.

“עד מדינה זה דבר בזוי שמשתמשים בו רק במקרים דחוקים”, אמר אמסלם ב’הבוקר הזה’. “עוד מעט יפרסמו מודעה בעיתון ‘דרוש עד מדינה’. חצי מהאנשים פה יהפכו עוד מעט למודיעים משטרתיים, כזאת חברה אזרחית אתה רוצה?”

את הדברים אמר יו”ר הקואליציה על רקע זימונו של היועמ”ש, אביחי מנדלבליט, לדיון בכנסת בנושא גיוס עדי המדינה בחקירות ראש הממשלה.

“נתניהו מעל העניינים האלה. מבחינת המשטרה יש פה את ‘משחק העונה’ ובגלל זה משקיעים כל כך הרבה. כל שבוע אתה רואה שאיש ציבור נחקר”, אמר אמסלם. “לדעתי השחיתות בשלטון הציבורי נמצא במקום הכי נמוך. אני לא חושב שבמשטרה יש פחות שחיתות.

“אני נכנס לשיטה. זה לא שניר חפץ דפק בדלת ובא עם הקלטות. המשטרה הופכת כל אבן, עצרה אותו ושמה אותו במעצרים עם ג’וקים, כדי לשבור אותו. לא ידעו שיש לו הקלטות, הם שברו אותו שיתן להם משהו. טוב שלא הוציאו לו גם ציפורניים ברגליים”, המשיך אמסלם. “אני רואה את זה כדבר חמור ביותר. אני מזדעזע ממה שקורה כאן. הפכנו לחברה של משטרה אלימה ברמות על. אנחנו לא טרוריסטים. צריך לטפל בשחיתות באמצעים הסבירים”.

אתמול דיווח זאב קם בחדשות הערב בכאן 11,  כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יגיע בעוד כחודש לדיון פתוח ופומבי בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, שבו יידרש להשיב על שאלות של ח”כים.

חברי הכנסת צפויים להתמקד בשאלותיהם בחקירות ראש הממשלה.

חלק מחברי הכנסת אף מתייחסים לישיבה כסוג של שימוע ציבורי סביב נושא החקירות, בדגש על נושא הסכמי עד מדינה. סוגיית עדי המדינה נמצאת באחריות ישירה של היועץ המשפטי לממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות