“דברים טובים”: למה נכתבו רק שתי מילים על מצבת הרב רונצקי ז”ל?

"דברים טובים" - אלו שתי המילים שנחרטו על המצבה שהוקמה מעל קברו של הרב אביחי רונצקי זצ''ל באיתמר • משפחתו הסבירה מה עומד מאחורי ההחלטה
עדו בן פורת, ערוץ 7
י"ז אייר התשע"ח / 01.05.2018 23:35

משפחתו של הרב אביחי רונצקי עלתה היום (שלישי) לקברו בבית העלמין ביישוב איתמר, במלאת שלושים יום לפטירתו.

לצד שמו של הרב, תאריך לידתו ותאריך פטירתו, נכתבו רק שתי מילים: “דברים טובים”.

בני משפחתו הסבירו באזכרה מה עומד מאחורי ההחלטה ומדוע בחרו דווקא בשתי המילים הללו.

”ביום שישי ערב פסח אבא כבר היה חלש מאוד ואמר משפט לא מובן, אך מתוכו הובנו בבהירות שתי מילים: ‘דברים טובים’. ‘איננו יודעים למה אבא התכוון. חשבנו שאולי בכוונה נשארו הדברים פתוחים, שאולי נכון שכל אחד, כל אדם יפרש לעצמו כיצד להוסיף לעולם עוד קצת ‘דברים טובים'”, סיפרו בני המשפחה.

והנה ההסבר המלא כפי שהוקרא באזכרה:

”ביום רביעי ה’ ניסן החל אבא סדרת טיפולים נוספת בנסיון לעצור את המחלה שבגופו. בתחילת השבוע שלפני פסח ראינו שאבא נחלש מאוד והתחלנו לחשוש שמא הפעם הדברים הינם קצת אחרת מהשנתיים בהם אבא התמודד בגבורה במחלתו תוך שהוא ממשיך ככל יכולתו בלימוד תורה ובמשימותיו הרבות. לא ידענו האם זוהי החלשות זמנית מהטיפול או חלילה התדרדרות בבריאותו.

‘ביום שני בערב (י’ ניסן) אבא ישב במיטתו ולמד גמרא עת ישבנו סביבו. שאלנו אותו מה הוא חושב על מצבו. אבא השיב בחדות כי אינו מעוניין לדבר דברים מחלישים אלא להיפך, רוצה הוא לסמוך על הרופאים הבכירים אשר חוו דעתם כי הטיפול הכימותרפי יכול לעצור את המחלה ובעז”ה יזכה לחיות ולהמשיך בעשייתו עוד שנים.

בסיום דבריו אלה אבא נשא כפיו כלפי מעלה כמקבל עליו את רצון ה’ גם אם יהיה שונה מרצונו. שאלנוהו האם יש משהו שרוצה לומר. אבא ענה בהומור המיוחד לו, שלבקשתינו יאמר “מסר לאומה”.

מצבת הרב רונצקי

צילום: באדיבות המשפחה

ואז ברצינות מהמיית נפשו, בקול חלוש אמר לנו אבא: ‘הדבר הכי חשוב בחיים זה להאיר פנים. לומר שלום ובוקר טוב לכל אדם. במעלית. לשומר בקניון. צריך להפוך את זה לטרנד לאומי של אמירת שלום. רק התעניינות קצרה ולא מעבר לכך, זה יכול לשנות את כל החברה הישראלית. להאיר פנים, שיאירו פנים אחד לשני זה יכול לשנות את כל כל החברה הישראלית. משהו קטן כזה שאומרים בוקר טוב, אומרים שלום, מה שלומך? אפשר לעזור במשהו?.. אני מאוד מאמין בזה. המצב הכלכלי, החברתי, הפוליטי, הכל תלוי ביחסים של בני אדם.’

במהלך השבוע אבא הלך ונחלש תוך כדי שהוא ממשיך כל העת בלימוד תנ”ך. ביום שישי ערב פסח (י’ ניסן) אבא כבר היה חלש מאוד ואמר משפט לא מובן, אך מתוכו הובנו בבהירות שתי מילים: ‘דברים טובים’.

איננו יודעים למה אבא התכוון. חשבנו שאולי בכוונה נשארו הדברים פתוחים, שאולי נכון שכל אחד, כל אדם יפרש לעצמו כיצד להוסיף לעולם עוד קצת ‘דברים טובים’.

‘כאשר פרסמנו מעט את מילותיו האחרונות אלה, שמחנו לשמוע על אנשים שונים שכתבו על ה”דברים הטובים” שקיבלו על עצמם: סטודנט לסיעוד שבמשמרת במיון החליט לחייך למטופלים, אשה שמיהרה לחתום על כרטיס אדי לתרומת איברים, משפחה שחילקה פרחים לחג לדיירי הבניין שלה בעיר ובחור שהתאמץ יותר השבוע בהסעת טרמפיסטים. דברים טובים”.

מקור: ערוץ 7

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות