השבוע לפני 55 שנה: 9 נערות מבית יעקב בבאר יעקב טבעו בחוף שרתון

אסון טביעת 9 נערות, תלמידות סמינר בית יעקב בבאר יעקב, התרחש ב'חוף שרתון' - לאחר שהקבוצה נקלעה למצוקה בשל מערבולות סמוכות לחוף • 14 בנות נמשו בידי עוברי אורח וניצלו • שתי המדריכות נעצרו ושוחררו בערבות של רבה של באר יעקב
יוסף גרינבוים
י"ב אייר התשע"ח / 27.04.2018 01:40

 בדיוק השבוע לפני 55 שנה: אסון טביעת 9 נערות, תלמידות הסמינר החרדי בבאר יעקב, התרחש ב’חוף שרתון’ ב-22 באפריל 1963, בקטע החוף שלמרגלות מלון שרתון.

היה זה כאשר כיתת בנות מסמינר בית יעקב בבאר יעקב הגיעה לבלות בחוף, נקלעה למצוקה בשל מערבולות סמוכות לחוף, ותשע מהן מצאו את מותן בטביעה.

הבנות יצאו ליום בילוי עם שתי מדריכות מטעם הסמינר בו למדו, בילו את שעות הבוקר בפארק הלאומי ברמת גן ובשעות הצהריים נסעו לתל אביב לרחוץ בים. הן נכנסו לים בקטע חוף שהיה אסור לרחצה, למרגלות מלון שרתון, ובשלב מסוים נקלעו למצוקה, מאחר שרובן לא ידעו לשחות.

עוברי אורח הצליחו למשות את כל הבנות למעט אחת, והשתתפו במאמצי ההחייאה.

מותן של שמונה בנות נקבע בשעות שלאחר האירוע, ו-14 בנות שניצלו מהטביעה פונו לבית החולים איכילוב.

בת אחת הוכרזה כנעדרת, וגופתה נפלטה למחרת לחוף הים, סמוך למתחם תחנת הכוח רדינג שבצפון תל אביב.

מיד לאחר האסון דווח שהיציאה לטיול הייתה בעקבות היעדרותה מהלימודים של מורתן שהייתה בהריון, אך למחרת הוברר שהטיול נערך בשל הצתה במבנה הסמינר שבוצעה בידי אלמוני יום קודם לכן.

בעיתון ‘מעריב’ נדחק האירוע לעמודים האחרונים בשל פטירת נשיא המדינה השני יצחק בן-צבי, שאירעה באותו יום סמוך לסגירת גליונות היומונים לאחר חצות. בעיתונים אחרים דווח על פטירת הנשיא, רק למחרת.

מרכז אגודת ישראל מינה ועדת חקירה לבדיקת נסיבות האסון, וראש עיריית תל אביב-יפו מרדכי נמיר הורה למבקר העירייה לבדוק את הטענות לפיהן לא היו שלטי אזהרה בקטע החוף בו טבעו הנערות.

המדריכות שנכנסו עם הבנות לים נעצרו בידי המשטרה מיד לאחר האירוע, ושוחררו בערבותו של מנהל הסמינר, רבה של באר יעקב, הגאון רבי משה מנחם יעקבזון זצ”ל, בראשית חודש מאי.

[מתוך ויקיפדיה]

אסון טביעת הנערות בשרתון

עיתון מעריב מדווח על האסון

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות