שלוש שנות מאסר לערבי שהתחזה לאיש צוות ‘שערי צדק’ ותקף יולדות

רשק חזאם, תושב מזרח ירושלים, תקף לפני שנה וחצי יולדת בבית החולים '/שערי צדק' לאחר שאמר לה כי הוא צריך לבצע בדיקה רפואית • הפרקליטות: "העובדה שהמעשים בוצעו בבית חולים תוך התחזות לאיש צוות רפואי, גורמת לפגיעה בהרגשת הביטחון והמוגנות של המאושפזים"
חיים טוויל
י"ז אדר התשע"ח / 04.03.2018 15:02

בית המשפט המחוזי ירושלים גזר היום (ראשון) 36 חודשי מאסר על רשק חזאם, בן 30, תושב מזרח ירושלים שהורשע בתקיפת יולדת בבית החולים ‘שערי צדק’ וביצוע מעשה חמור.

בנוסף לכך, הוא הורשע בגניבת מזון ילדים מסופרמרקט בסמוך למוסד הרפואי, ונקבע כי יפצה כספית את הקורבנות.

העבירות המתוארות בכתב האישום התרחשו לפני שנה וחצי – באוקטובר 2016. חזאם נכנס לסופרמרקט בשכונת קריית היובל בירושלים וגנב ממנו מצרכים בשווי של כ-1,800 שקלים.

לאחר מכן נמלט מהמקום והגיע לבית החולים שערי צדק, שם  הוא נכנס למחלקת יולדות א’ בקומה התשיעית בבית החולים, ועבר בין החדרים כשהוא מתחזה לאיש צוות רפואי.

לפי כתב האישום,  הוא ניגש ל-ח’, אחת היולדות, ששכבה מאחורי וילון. “הוא שאל אם היא מעוניינת שיביא למיטתה את ארוחת הבוקר מחדר האוכל, כשהוא יוצר בפני ח’ מצג ולפיו הוא איש צוות בית החולים”. היא דחתה את ההצעה והציעה לו לפנות ליולדת אחרת שמתקשה לקום מהמיטה, אך חאזם המשיך: הוא אמר ל-ח’ כי הוא “צריך לעשות לה בדיקה פנימית” – ואז הרים את השמיכה בה היתה מכוסה וביצע עבירה באמצעות ידיו בניגוד לרצונה.

לאחר שהיולדת התנגדה והדפה אותו הוא ניסה לשכנע אותה להמשיך את הבדיקה, ולאחר שהציגה בפניו תעודת שחרור הוא שטף את ידיו ויצא מהחדר.

לאחר מכן נכנס לחדר אחר ובו נגע בידה של יולדת וניסה לקחת את הטלפון הנייד שלה.

היא התעוררה וצעקה והוא עזב את החדר.

חזאם הורשע בעבר בעבירות של תקיפה, שוד וגניבה, ונדון אז לשש שנות מאסר בפועל.

השופטים גזרו על חזאם שלוש שנות מאסר בפועל בגין המעשים החמורים שביצע. נוסף על כך גזרו עליו עוד חמישה חודשי מאסר בפועל על שתי עבירות הגניבה, כולל הפעלת שני עונשי מאסר על תנאי.

עו״ד ענת גרינבאום מפרקליטות מחוז ירושלים אמרה לאחר גזר הדין כי היה צריך לגזור עונש מאסר חמור יותר: “בית המשפט קבע כי מעבר להשלכות הקשות.. למקרה זה חומרה יתרה שכן מדובר בניצול מצבן הגופני והנפשי של היולדות, המאושפזות בבית חולים. בנוסף, העובדה שהמעשים בוצעו בבית חולים תוך התחזות לאיש צוות רפואי, גורמת לפגיעה בהרגשת הביטחון והמוגנות של המאושפזים, ויש בכך כדי לגרום לערעור האמון בבית החולים ובצוות עובדיו. הפרקליטות סברה כי יש להטיל על הנאשם ענישה מחמירה יותר בגין העבירות שביצע. הפרקליטות תלמד את גזר דין ותשקול צעדיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה?
    05/03/2018 07:09
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. איך רק 3 שנים??