“פקיד שמן במחלקת ביוב”: עו”ד יורם שפטל יועמד לדין משמעתי

ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין החליטה להעמיד לדין משמעתי את עורך הדין שפטל, משום שכינה את הרמטכ"ל בתכנית רדיו: "עלוב נפש שנראה כמו פקידון שמן" • למרות שעורך הדין התנצל, טען ח"כ אלעזר שטרן בתלונה שהגיש: "נאמרו בשפה רפה, תוך הצגתה כ'הבהרה' בלבד"
אבי כץ
י"ד שבט התשע"ח / 30.01.2018 17:58

ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין החליטה להעמיד לדין משמעתי את עורך הדין יורם שפטל, שייצג את החייל אלאור אזריה, בעקבות ההתבטאות החריפה שהשמיע כנגד הרמטכ”ל רב-אלוף גדי איזנקוט. כך מדווח אמוץ שפירא ב’כאן’.

ההחלטה התקבלה בעקבות תלונה שהגיש ח”כ אלעזר שטרן מיש עתיד.

בחודש יולי האחרון, במהלך תוכניתו של שפטל ב’רדיו ללא הפסקה’, הוא הביע זעם על התנהלות הרמטכ”ל בפרשת אלאור אזריה, ואמר את איזנקוט: “עלוב נפש שנראה כמו פקידון שמן – שלא משדר חיילוּת בשל משמניו… פקיד שמן שעובד במחלקת הביוב של איזו עירייה”.

דבריו של שפטל עוררו סערה וגררו גל גינויים מהמערכת הפוליטית.

ח”כ שטרן טען בתלונה שהגיש כי התבטאויותיו של שפטל “חורגות מכל קנה מידה של התנהגות בדרך ארץ” – והוסיף: “דברי הבלע שהטיח ברמטכ”ל אייזנקוט נועדו לפגוע בו באופן אישי, בדימויו הציבורי ובתוקף סמכותו לפקד על הצבא .כל זאת תוך התייחסות בוטה להיבטים חיצוניים שאין להם דבר עם הדיון המשפטי המתנהל בין לקוחו של עו”ד שפטל לבין צה”ל”.

בנוסף, הח”כ מיש עתיד קבע כי ההתנצלות של שפטל על התבטאויותיו “נאמרו בשפה רפה, תוך הצגתה כ’הבהרה’ בלבד, בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי”.

כפי שדווח בחרדים 10, על פי הוראתו של מנכ”ל הרדיו, פרסם שפטל הודעה באחת התכניות ובה הביע התנצלות: “ביום חמישי האחרון, במהלך השידור, כיניתי את הרמטכ”ל עלוב נפש, בלהט השיחה עם אחד המאזינים, אני מבקש להבהיר את הדברים. אני חוזר בי מהכינוי עלוב נפש”.

הוא הוסיף: “כוונתי הייתה למתוח ביקורת על הרמטכ”ל בעקבות אירועי הר הבית. אינני מוצא לנכון להשתמש בדימוי גוף כביקורת, עמכם הסליחה. היום, ח’ באב, אין מועד מתאים יותר לומר דברים אלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות