‘הרבה אוכל’: מרזל ובן ארי חילקו למסתננים כתובות של שמאלנים

ד"ר מיכאל בן ארי וברוך מרזל, מראשי 'עוצמה יהודית' חילקו למסתננים בדרום תל אביב כתובות של פעילי שמאל - שהודיעו כי יתנדבו להחביא את המסתננים בביתם • בן ארי: "אמרנו להם שיש להם בתים גדולים, הרבה אוכל - והכל חופשי • בקרוב נארגן גם הסעות שיביאו אותם אליהם הביתה"
חיים טוויל
י"ג שבט התשע"ח / 29.01.2018 18:47

יו”ר ‘עוצמה יהודית’, חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי, וברוך מרזל הגיעו בצהריים (שני) לתל אביב, וחילקו למסתננים רשימת כתובות של פעילי שמאל, אשר התנדבו להחביא בביתם מסתננים – כחלק מהמאבק נגד הגירוש המתוכנן לרואנדה.

לאחר חלוקת הרשימות אמר בן ארי: “באנו לחלק פה למסתננים כתובות של השמאלנים שרוצים לארח אותם. אילן גילאון, הרבה סילברמן, וכמה נוספים. אמרנו להם שיש להם בתים גדולים, הרבה אוכל – והכל חופשי”.

לדבריו, “אנו מתכננים בקרוב לארגן גם הסעות שיביאו אותם אליהם הביתה”.

בן ארי הוסיף: “הגיע הזמן שיעזבו את תושבי דרום תל אביב וילכו למי שמזמין אותם”.

ברוך מרזל, מראשי עוצמה, אמר: “אנחנו מסתובבים פה בשטח הכבוש של דרום תל אביב, שטח שנכבש על ידי מסתננים שהגיעו מאפריקה, כבשו את המקום, ואנשים פה חיים בפחד עכשיו. אמרנו למסתננים: יש לכם חברים שאוהבים אתכם – אילן גיאלון אוהב אתכם, הרבנית סילברמן, כל האלה שאוהבים אתכם – לכו אליהם. הם ישמחו ויתנו לכם הכל בחינם”.

מסתננים

שר הפנים אריה דרעי אמר היום בדיון שהתקיים בוועדת הפנים של הכנסת, כי ב-2017 יצאו מרצון מישראל 3,200 מסתננים מאפריקה. לדבריו, רוב בקשות הפליטות מגיעות מאוקראינה ומזרח-רוסיה – ולא מאפריקה.

“למעלה ממחצית מאלו שיצאו למדינה שלישית מרצון, חזרו חזרה למדינתם, אריתראה”, אמר דרעי. “הם חזרו לארץ מוצאם, אחרי שכבר היו במדינה שלישית. אנחנו מטפלים בהם ברגישות ומתייחסים אליהם כבני אדם”.

שר הפנים אמר עוד: “חלק גדול מהשיח הציבורי מבוסס על נתונים לא נכונים. מספרים כאילו שאנחנו רודפים אחרי אפריקנים ואחרי אנשים בעלי צבע עור שחור. ב-2017 יצאו מרצון 3,200 מסתננים מאפריקה – לא בכוח, מרצון. הוצאו בכוח מישראל 5,300 מהגרי עבודה לא חוקיים שהם לא מאפריקה. העלינו אותם על מטוס בכוח, ולא מדובר כלל באפריקנים – רובם אוקראינים”.

דרעי ציין, כי  “ב-2017 הוגשו מעל 14 אלף בקשות להכרה בפליטות. הרוב בכלל מאוקראינה ומארצות מזרח רוסיה לשעבר. רק מעל 2000 בקשות הוגשו על ידי אפריקנים”.

שר הפנים ציין עוד, כי עד היום הוגשו 15,000 בקשות להכרה בפליטים מצד אנשים שהגיעו מאפריקה. מתוכן טופלו 6,500 בקשות עד היום. 11 מהן אושרו.

מסתננים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות