ארדן מתנגד לנוסח ‘חוק ההמלצות’ • ח”כ דוד ביטן: “ארדן מתנגד סתם”

'חוק ההמלצות', המבקש לאסור על המשטרה לסכם המלצות בסיום חקירות רגישות, יעלה היום להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה • ארדן: "איסור כזה מנוגד למהות עבודת המשטרה והחוקרים ויש להתנגד לו" • ביטן: "ארדן לא צריך לתמוך במשטרה אוטומטית ובכל דבר"
אריה ריבקינד
ט"ז חשון התשע"ח / 05.11.2017 09:37

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, אמר הבוקר (ראשון), בראיון שהעניק לכאן רשת ב’, כי הוא מתנגד לנוסח של הצעת ‘חוק ההמלצות’ שיזם יו”ר ועדת הפנים של הכנסת, ח”כ דודי אמסלם, האוסרת  המלצה או חוות דעת של רשות חוקרת.

‘חוק ההמלצות’ צפוי לעלות היום (ראשון) לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה.

לדברי השר ארדן, “בנוגע להמלצות -מזה מספר שנים המשטרה אינה מגישה המלצות בעניין העמדה או אי העמדה לדין. בנוגע להגשת סיכומי חקירה- מנוסח החוק הנוכחי משתמע שהם ייאסרו”.

לדעת השר ארדן, “איסור כזה מנוגד למהות עבודת המשטרה והחוקרים ויש להתנגד לו. אין דרך לסיים חקירת תיק ולהעבירו להחלטת הפרקליטות מבלי שהחוקרים יצרפו אליו את עמדתם המקצועית והערכתם לגבי הראיות שנאספו על ידם”.

עם זאת, ציין ארדן, “אכן יש למנוע פרסום פומבי של סיכום החקירה כיוון שהפרסום עלול ליצור דימוי מטעה לחשודים עוד לפני שהגורם המוסמך קבע אם יש להגיש כתב אישום בעניינם”.

לצד זאת הבהיר השר, כי הוא סבור שיש לקבוע רק איסור בנושא הפרסום.

ח”כ דוד ביטן העביר ביקורת על שותפו למפלגה, ואמר כי נראה שלשר לביטחון פנים ארדן אין ברירה אלא להתנגד.

“אבל הוא מתנגד סתם”, טען בשיחה עם חדשות 2. “הרי המפכ”ל שנכנס לתפקידו אמר שהוא רוצה שבאף תיק לא ימליצו אלא רק יחקרו – ופתאום עכשיו הוא נגד. ארדן לא צריך לתמוך במשטרה אוטומטית ובכל דבר רק כדי להגן עליה וצריך להסתכל עניינית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות