צפו: הפלג הירושלמי חסם צמתים בבירה ובבני ברק • 57 מפגינים נעצרו

מפגיני הפלג יצאו להפגנות גם היום, במחאה על גזר הדין של ישראל מאיר קפלינסקי ובן ציון וייסנשטרן, שני בני ישיבה שנעצרו בגין עריקות מצה"ל ונשפטו ל-20 יום • המפגינים חסמו צמתים בבני ברק וירושלים • המשטרה: המפגינים תקפו שוטרים והתפרעו בכביש. עד כה נעצרו 57 חשודים ונלקחו לחקירה
יוסף גרינבוים
כ"ז תשרי התשע"ח / 17.10.2017 14:12

אתמול היה הסיפתח? אחרי הפגנות המחאה של הפלג הירושלמי אמש (שני) בירושלים, בני ברק, בית שמש וצומת שילת, במהלכם נעצרו על ידי המשטרה 12 מפגינים, התחדשו היום (שלישי) המחאות.

פעילי ‘הפלג’ מפגינים ומפרים את הסדר בצומת הרחובות שרי ישראל-יפו. חלק מהמפגינים חוסמים את התנועה ואת תוואי הרכבת הקלה ומונעים את נסיעת הרכבת הקלה וכן תחבורה ציבורית.

בהמשך הודיעה המשטרה כי “רוב מפירי הסדר עזבו את המקום. נפתח לתנועה צומת הרחובות שרי ישראל – יפו, והרכבת הקלה שבה לפעול כסדרה. כוחות המשטרה ממשיכים להיערך במקום לשמירת הסדר הציבורי”.

בהודעת המשטרה נאמר עוד כי “עד כה עצרה המשטרה 17 מפגינים שלא נשמעו להוראות החוזרות ונשנות של השוטרים, חסמו את הציר והפרו את הסדר הציבורי”.

חסימת כבישים בירושלים • צילום: א’ כהן, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

קודם לכן נחסם רחוב השומר פינת רחוב ז’בוטינסקי בבני ברק.

לאחר שהמפגינים ירדו לכביש, תוך שהם מסכנים את ציבור הנהגים ושאר משתמשי הדרך – פתחו השוטרים בגל מעצרים. לפי המשטרה, המפגינים “תקפו שוטרים והתפרעו בכביש”.

“עד כה נעצרו 40 מפגינים ואדם אחד עוכב. כולם הועברו לחקירה במשטרה”, נאמר בהודעת המשטרה. “משטרת ישראל ערוכה בכלל המוקדים לשמירה על הסדר הציבורי והסדרת התנועה”.

בהודעה שהפיץ ‘הפלג הירושלמי’ בצהרים נאמר: “בעקבות המשך מעצרם של אסירי עולם התורה ישראל מאיר קפלינסקי ובן ציון וייסנשטרן – והוראתו הברורה של מרן ראש הישיבה שליט”א להרעיש עולם ומלואו, יתאספו היום המוני בית ישראל להמשך המחאות”.

בהודעה נאמר עוד, כי “מחאת המונים תתקיים היום בירושלים בשעה 15:30 בפינת הרחובות שרי ישראל – יפו. למחאה יצטרפו מפגינים מרחבי הארץ”.

בהפגנות המחאה של ‘הפלג’ אמש נראו מחזות מבישים, כאשר בני ישיבה צעירים נלחמו פנים אל פנים עם חיילת, ירקו, קיללו ובעטו בה. מלבד זאת, המפגינים נאלצים להתעמת גם עם שוטרות מג”ב שמנסות לפנותם מהכבישים.

האזינו להכרזה:

הפגנות המחאה של הפלג פרצו לאחר ששופט בית הדין הצבאי בתל השומר גזר אתמול 20 ימי מחבוש על שני תלמידי ישיבה עריקים – בן ציון וייסנשטרן משכונת גאולה וישראל מאיר קפלינסקי משכונת רמות.

ויסנשטרן וקפלינסקי נעצרו שלשום, לאחר שנסעו עם קבוצת בחורי ישיבה לטיול באזור ים המלח. רכבם נעצר על ידי משטרת מעלה אדומים לביקורת שגרתית.

בבדיקה שערכו השוטרים הם גילו כי השניים מבוקשים בגין עריקים מהצבא.

מדוברות הוועדה להצלת עולם התורה של ‘הפלג הירושלמי’ נמסר אתמול : “בעקבות המעצר אמש של אסירי עולם התורה – הבחורים החשובים ישראל מאיר קפלינסקי ובן ציון וייסנשטרן.

ובעקבות החלטת ביה”מ הצבאי לדון את ישראל מאיר קפלינסקי ובן ציון וייסנשטרן ל-20 יום בכלא צבאי –

נכנסו עסקני הוועדה למעונו של מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שמואל אויערבאך שליט”א שהורה להרעיש עולם ומלואו על מעצר בחורי חמד העצורים בעוון לימוד התורה. המונים ייצאו הערב להפגנות סוערות בכל רחבי הארץ על מעצר 2 יתומים בני עליה שלא התייצבו בלשכת הגיוס כהוראת גדולי ישראל”.

בהודעה נוספת של הפלג נאמר: “ציבור בני התורה לא ינוח ולא ישקוט עד אשר תוסר חרפת גזירת הגיוס ומעצר בני עליה מעם הקודש בארץ ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות