עולם הרובוטיקה בהלם: צפו ברובוט הנחש שמסוגל להיכנס לכל מקום

הגארדיאן S, הוא רובוט העמיד למים ומסוגל לנוע על גבי משטחים שונים, לנוע דרך צינורות צרים ובמעלה במדרגות • אתר המדע 'הידען': "הגרדיאן הוא צעד משמעותי לעבר רכבי קרקע לא מאוישים, המיועדים למשימות שונות באזורים מסוכנים לאדם"
קובי פינדרוס
כ"ט אב התשע"ז / 20.08.2017 22:38

עולם הרובוטים החכמים לא מפסיק להפתיע – וכעת מתבשר עולם הרובוטיקה על ‘רובוט הנחש’ החדש של חברת הרובוטיקה האמריקנית סרקוס – SARCOS.

על פי המדווח באתר המדע ‘ידען’, הרובוט החדש, הגארדיאן S, הוא רובוט העמיד למים ומסוגל לנוע על גבי משטחים שונים, לנוע דרך צינורות צרים ובמעלה במדרגות.

הרובוט אפילו מסוגל להתרומם כקוברה ולעלות במעלה קירות, הודות לגופו המגנטי. לעומתו, לפתרונות רובוטים אחרים הנעים על הרצפה, יש מגבלת ניידות על פני שטח מאתגרים, טווח תנועה מוגבל, חיי סוללה קצרים, ומשקל רב יותר.

בסרטון הבא תוכלו לצפות בביצועי הרובוט.

יתרון נוסף ומשמעותי לעיצוב של הגרדיאן S, הוא צורתו כזחל קדמי ואחורי כאשר ביניהם חלק נוסף המסוגל לבצע תנועות מורכבות יותר, המגדילות את טווח התנועה. הגרדיאן מסוגל לפעול במשך 18 שעות, והוא מתופעל על-ידי שלט הדומה לשלט של משחקי וידיאו. הוא כולל חיישנים שונים, לרבות חיישני אינפרא-אדום, קרינה, גז, רעידות, מיפוי תלת-ממדי וצילום וידאו ב-360 מעלות – כל אלו מאפשרים איסוף מידע תוך כדי תנועה.

הגרדיאן הוא צעד משמעותי לעבר רכבי קרקע לא מאוישים, המיועדים למשימות שונות באזורים מסוכנים לאדם, לרבות משימות מבצעיות, חילוץ פצצות, התמודדות עם חומרים מסוכנים, תפקוד באזורי אסון ועוד.

סארקוס מתכוונת להתחיל לשווק את הרובוט כבר בחודש הבא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סהר שוקר
    20/08/2017 23:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לצהל ולרוסים יש כזה מזמן.