בידוד? נתניהו יוזם: 161 מנהיגים מכל מדינות העולם יגיעו ל’תמונת ניצחון’

נתניהו מתכנן שנציגים רמי דרג מ- 161 מדינות יגיעו בשבוע שבו ייערכו חגיגות 70 שנה לעצמאות ישראל • מדובר במיזם לוגיסטי רחב היקף, גם מהצד הדיפלומטי וכמובן גם מהפן הארגוני-אבטחתי
יוני גרין
י"ז סיון התשע"ז / 11.06.2017 11:07

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן להביא לישראל  נציגים מהדרג הבכיר ביותר מכל המדינות שלהן קשרים דיפלומטיים עם ישראל, כדי לצאת נגד טענת “הבידוד המדיני”.

לפי התכנית, עליה מדווח לראשונה ‘ישראל היום’, 161 ראשי מדינות ונציגים בכירים שונים צפויים להגיע לישראל לחגיגות העצמאות ה-70 למדינה, שייערכו באפריל 2018.

מתוך 194 מדינות העולם, לישראל יש קשר עם 161 מדינות. נתניהו, שמכהן גם בתפקיד שר החוץ, העלה את היוזמה לאחרונה מול משרד החוץ, שאנשיו יהיו אמונים על ארגון הגעת כל הנציגים בשבוע שבו ייערכו חגיגות 70 שנה לעצמאות ישראל.

נתניהו אמר כי למפגש יכולים להגיע נשיאים, ראשי ממשלות, שרי חוץ או נציגים רמי דרג אחרים, וכי העיקרון הוא שיגיעו לישראל באותו המועד נציגים מכל 161 המדינות שיש לישראל קשר עימן.

מדובר במיזם לוגיסטי רחב היקף, גם מהצד הדיפלומטי וכמובן גם מהפן הארגוני-אבטחתי.

לפי הדיווח, מטרת היוזמה של נתניהו היא לייצר ‘תמונת ניצחון’ שתפריך את הטענה ל”בידוד מדיני” של ישראל – טענה שעולה פעם אחר פעם, כאשר הדיון מתמקד במחיר שישראל משלמת בזירה הבינלאומית בשל ההתנחלויות.

רה”מ נתניהו התבטא פעמים רבות בנושא ואמר כי אין בידוד מדיני נגד ישראל.

לדברי ראש הממשלה,”מאחר שאני שר החוץ, אני יכול לומר לאנשים שמדברים על בידוד מדיני, ‘אולי תיתנו לי דקה של בידוד?’ אני מוצף בבקשות לביקורים מצד שרים ומנהיגים שרוצים לבוא לכאן או להזמיננו אליהם. זה מה שקורה בעולם וזה שינוי עצום שטומן בחובו הבטחה גדולה לישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות