עימות עם הליכוד? כחלון: “התכנית תעבור. כעס? לא יכול להיות כעס”

כחלון הבהיר הבוקר: "כבר בשעות הקרובות אחתום על הפחתת המסים על בגדי תינוקות, הנעלה, ומכשירים סלולריים" • על איומים מהליכוד: "לא יכול להיות כעס כשנותנים עזרה כל כך גדולה למשפחות עם ילדים" • ביטן: "קודם כל תפתר בעיית קצבאות הנכים"
אריה ריבקינד
כ"ג ניסן התשע"ז / 19.04.2017 10:52

שר האוצר משה כחלון הבהיר הבוקר (רביעי) כי הוא משוכנע שהתכנית שהציג אתמול לטיפול ביוקר המחיה והפחתת מיסים למשפחות תעבור בדיוק “כפי שהיא”. זאת למרות שלא התייעץ ולא עדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מסביבתו של ראש הממשלה נמסר אתמול כי הם רואים בחיוב את ההצעות של התכנית, אך יו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן ממשיך לטעון כי אין משמעות לתכנית – אם היא אינה כוללת שיפור במעמד הנכים.

“התכנית תאושר As Is”, אמר השר כחלון במהלך ביקור שקיים הבוקר בבית החולים רמב”ם בחיפה.

כחלון הבהיר: “הפחתת המחירים זו פריביליגיה של שר האוצר. כבר בשעות הקרובות אחתום על הפחתת המסים על בגדי תינוקות, הנעלה, ומכשירים סלולריים. גם יתר התכנית, ובה גם הוזלת עלויות הצהרונים – תעבור”.

על המתיחות שנוצרה בינו לבין הליכוד – אמר כחלון: “אני לא מכיר כעס בשום מקום ואף פעם לא יכול להיות כעס. מי שכועס על זה שנותנים הטבות או הקלות לאנשים שכל כך הרבה שנים חיכו לזה – הכעס שלו לא במקום”.

יו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן (הליכוד) אמר הבוקר בערוץ 10: “מה שעומד על הפרק זה קצבאות הנכים. התכנית של כחלון סותרת את זה, כי מוציאים כסף לכל דבר – רק לא לנכים. מ-2003 לא עדכנו את קצבאות הנכים, ואנחנו לא נאשר בוועדת כספים שום דבר שקשור לממשלה, עד שלא יביאו תכנית אמתית על העניין הזה”.

ביטן יגיע הערב כדי לחזק ולהזדהות עם הנכים בהפגנת שתתקיים בחיפה. “עלי לעמוד לצדם במיוחד בתקופה בה ישנם תקציבים גדולים שלא מועברים גם לרווחת הנכים שחיים מקצבת בושה של 2340 שקלים”, אומר ביטן לחרדים10. “אני חוזר ואומר: קודם כל תפתר בעיית קצבאות  הנכים ואז נפנה תקציבים לרפורמות חדשות”.

במבגרת התכנית הכלכלית ‘משפחה נטו’ שהציג אתמול שר האוצר, שעלותה ארבעה מיליארד שקלים לשנה, יקבלו הורים נקודות זיכוי במס, צהרונים יסובסדו, יוגדלו מענקי העבודה ויופחתו מכסים על בגדי תינוקות והנעלה.

כמו כן יוגדלו ויושוו נקודות הזיכוי לגברים ולנשים – 1.5 נקודות עד גיל שנתיים, ו-2.5 נקודות זיכוי מגיל שנה עד שש.

בנוסף לכך, המכס על ייבוא בגדי תינוקות יופחת מ-6% לאפס, המכס על ייבוא נעליים יופחת מ-12% לאפס ומס הקנייה על ייבוא מכשירי סלולר יופחת מ-15% לאפס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות