“נדהמתי. שיבוש ערכים”: החרדים תוקפים את חילול השבת של נתניהו והשרים

משבר קואליציוני גם מול החרדים? יעקב ליצמן, שאמור להמריא הלילה עם ראש הממשלה לסין, הגיב על חילול השבת של נתניהו: "נדהמתי לשמוע על פגישת ראש הממשלה עם כמה מהשרים תוך חילול שבת" • מקלב: "שיבוש ערכים ומערכות כאשר ערך התאגיד קודם לקדושת השבת"
יוני גרין
כ' אדר התשע"ז / 18.03.2017 21:25

האם מלבד במשבר הקואליציוני מול שר האוצר משה כחלון פתח נתניהו משבר גם מול השרים החרדים?

שר הבריאות יעקב ליצמן, שאמור להמריא הלילה (מוצאי שבת) עם ראש הממשלה לסין, הגיב על חילול השבת של בנימין נתניהו – לאחר שקיים בעיצומו של יום השבת התייעצות עם שר התקשורת צחי הנגבי, שר התיירות יריב לוין, שרת התרבות מירי רגב ויו”ר הקואליציה ביטן, במהלכה הנחה ראש הממשלה את הנוכחים לפעול בשבוע הקרוב לקידום סגירת תאגיד השידור הציבורי ‘כאן’.

“נדהמתי לשמוע על פגישת ראש הממשלה נתניהו עם כמה משרי הממשלה שנערכה תוך חילול שבת”, אמר שר הבריאות. “מדובר בפגיעה חמורה בקדושת השבת ובשינוי לרעה מהסטטוס קוו הנהוג במשך השנים – שלא לקיים פעילות רשמית ממשלתית בימי שבת וחג”.

יעקב ליצמן הזכיר: “השבת הוא יום מנוחה לאומי ובמשך הדורות ידע עם ישראל לשמור על קדושת השבת ולמנוע את חילולה. אני מתכוון לשוחח עם ראש הממשלה עוד הלילה בנושא ולבקש ממנו הבהרות על המקרה החמור”.

ח”כ אורי מקלב התייחס לפגישה – ואמר: “זו ההתנהגות היסטרית, שיבוש ערכים ומערכות כאשר ערך התאגיד קודם לקדושת השבת, לא יכולה להיות הצלחה בניהול הממשלה כאשר פועלים בשבת”.

מהמטה החרדי בליכוד נמסר: “אין דבר שחשוב לנו יותר משבת קודש, אך יש לזכור שההתנהלות של כל אדם בביתו הפרטי היא עניינו האישי. חשוב להמשיך ולשמור על צביונה היהודי של מדינת ישראל ואין תנועה שעושה זאת טוב יותר מאשר הליכוד”.

נתניהו צפוי להמריא הלילה לסין, ולשוב לישראל בים חמישי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חילול שם שמים
    19/03/2017 11:56
    יהודי כואב
  1. באמת כואב לחכים חילולי השבת אז למה הם לא דרשו מליצמן לא ליסוע עם ביבי לנסיעת הכבוד.
    פשוט חילול שם שמים שאין לזה כפרה מעניין מה יגידו גדולי ישראל