סקר: השרה איילת שקד – האישה שהכי מתאימה לכהן כראש ממשלה

הסקר בחן את שיעורי התמיכה בציבור בפוליטיקאיות הבולטות כיום בישראל: לבני מתברגת במקום הראשון - אבל רק בגלל הערבים • האם בישראל של היום אישה יכולה להגיע לתפקיד החשוב במדינה? וכמה אחוז מהחרדים תומכים?
אריה ריבקינד
י' אדר התשע"ז / 08.03.2017 11:17

סקר מיוחד של וואלה, לרגל יום האישה הבינלאומי, בחן את שיעורי התמיכה בחמש מהפוליטיקאיות הבולטות כיום: שרת המשפטים שקד, הח”כיות לבני, שלי יחימוביץ’ וסתיו שפיר מהמחנה הציוני, שרת התרבות והספורט מירי רגב – לתפקיד ראש הממשלה.

מהסקר, שכלל את האוכלוסייה היהודית והערבית, עולה כי שרת המשפטים היא האישה הפופולרית ביותר במגזר היהודי, ומנגד זוכה לשיעורי תמיכה נמוכים במיוחד במגזר הערבי. מסיבה זו היא מתברגת במקום השני במדגם הכללי, שבו מובילה לבני.

לבני, קודמתה של שקד בתפקיד, ניצבת במקום הראשון עם 18% מהמשיבים, לא מעט בזכות התמיכה הגבוהה במיוחד שהיא מקבלת במגזר הערבי – 31%. שקד מגיעה למקום השני בציבור הכללי עם 14%, ואחריה יחימוביץ’ עם 12%, רגב עם 10% ושפיר עם 4%.

האם  בישראל של היום אישה יכולה להגיע לתפקיד החשוב במדינה?

80% מהנשאלים בסקר – שכלל 654 נשאלים, מתוכם 504 מהאוכלוסייה היהודית ו-150 מהמגזר הערבי – השיבו בחיוב.

הממוצע הגבוה הזה זהה גם אצל היהודים וגם בקרב הציבור הלא-יהודי, והן אצל גברים והן אצל נשים.

גם בתוך המגזר היהודי, בפילוח על פי דתיות, בכל הקבוצות, מלבד החרדים – חילונים, מסורתיים, ודתיים – יותר מ-80% סבורים שאישה יכולה להגיע לראשות הממשלה.

אצל החרדים שיעור התמיכה ברעיון יורד ל-52%, בעוד 29% השיבו “לא יכולה” ו-17% ענו “לא יודע”.

עם זאת, מהסקר עולה כי למרות התמיכה הנרחבת ברעיון, 28% מהציבור השיב שאף אחת מהפוליטיקאיות לגביהן נשאלו אינה מתאימה להיות ראשת ממשלה. 15% נוספים השיבו “לא יודע”.

הסקר נערך בפיקוחו של פרופ’ קמיל פוקס. הוא בוצע על ידי חברת פרויקט המדגם, שבהנהלתו של ד”ר אריאל איילון, ועל ידי חברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות