כחלון: אני וביבי הבאנו הישג כלכלי. מצטער שאכזבנו את נביאי הזעם

שר האוצר על ירידת החוב הלאומי של מדינת ישראל: "שטפו אותנו בכותרות שליליות של צמיחה אפסית, של חוב תוצר עולה שאמור לטפס כל הזמן. אנחנו מצטערים. ויש לנו עוד בשורה, אנחנו בעזרת ה' נמשיך להפתיע עם אחריות תקציבית, עם כלכלה חופשית שתצמיח את המשק עבור הדורות הבאים"
נחמן גור
כ"ד טבת התשע"ז / 22.01.2017 14:44

ראש הממשלה  בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה היום (ראשון) לירידת החוב הלאומי של מדינת ישראל.

“קיבלנו היום נתון כלכלי רב משמעות. אני מברך אותך, שר האוצר. אנחנו פעלנו יחד, יחד עם שרי הממשלה, לשלוט בהוצאות הממשלה, ואנחנו קיבלנו נתון שמעלה את ישראל במדרג העולמי, משום שהיחס חוב-תוצר שלנו ירד ל-62.1, וממשיך לרדת, וחלק מזה זה תוצאה של ניהול נכון של התקציב.

“הדבר הזה הוא מאוד משמעותי, שסוכנויות הדירוג מסתכלות על הכלכלה, מסתכלות לא רק על הנתון הזה, אבל קודם כל על הנתון הזה, וגם על נתונים אחרים. אני חושב שיש כאן הישג מאוד חשוב לכלכלת ישראל ולמדיניות הממשלה. אני מבקש בהזדמנות הזאת גם לברך את החשכ”לית היוצאת, את מיכל עבאדי, ואני חושב שאין מתנת פרידה יפה מזו בעת פרידתה”.

גם שר האוצר, משה כחלון, התייחס להישג: “אנחנו פותחים את השבוע עם בשורה כלכלית חשובה, בשורה שמעידה על משק איתן, חזק ויציב. בשנה האחרונה, 2016, צמצמנו את החוב של מדינת ישראל ב-21 מיליארד שקלים. זה כמובן בניהול מקצועי ואיכותי של החשבת הכללית, מיכל עבאדי, כפי שראש הממשלה ציין”.

לדבריו, “המשמעות – פחות הוצאות ממימון, פחות ריביות. בנוסף – יותר כסף פנוי , יותר כסף לבריאות, יותר כסף לחינוך, יותר לרווחה, לזוגות צעירים, נכים, קשישים, ניצולי שואה, חיילי חובה ולכל המשימות החברתיות שהממשלה הזאת לקחה על עצמה”.

כחלון הוסיף: “השווקים בעולם רואים בנו משק חזק, משק בטוח ולכן ההשקעות ימשיכו לזרום, כפי שזרמו בשנה שעברה, יזרמו גם השנה”.

כחלון החמיא לשרים ולראש הממשלה: “ההישג הזה הוא הישג של כל ממשלת ישראל, מי שיבוא ויאמר ששר אחד יכול לעשות את זה או שניים זה ממש לא נכון. שיתוף פעולה של ראש הממשלה יחד איתי, יחד עם כל שרי הממשלה, ניהול תקציבי נכון, אחראי, בלי לפרוץ, וכמובן ניצול תקציבי יעיל ואיכותי הביא אותנו למקום הזה.

“אני ממש מצטער שאכזבנו את כל נביאי הזעם במהלך השנה ששטפו אותנו בכותרות שליליות של צמיחה אפסית, של חוב תוצר עולה שאמור לטפס כל הזמן. אנחנו מצטערים ויש לנו עוד בשורה, אנחנו בעזרת ה’ נמשיך להפתיע עם אחריות תקציבית, עם כלכלה חופשית שתצמיח את המשק עבור הדורות הבאים”, הוסיף שר האוצר.

“המהלכים שאנחנו עושים הם גם עבור הדורות הבאים. זה לא לגמור את השנה וזהו. אנחנו מדברים על 20 ו-21,22 וכן הלאה מכוונים את הדרך. תודה רבה לכל השרים על שיתוף הפעולה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אתה וביבי?
    22/01/2017 16:18
    אביטל
  1. פתאום אתה וביבי? בו תוריד את “אתה” ותדייק החבר כחלון