סטודנטית ערביה מבצלאל נעצרה • ח”כ סמוטריץ’: “תגידו, זה אמיתי?”

משטרת ישראל חקרה תחת אזהרה את הסטודנטית הערביה שיצרה את המיצג הכולל את תמונתו של נתניהו עם חבל תליה • ח"כ סמוטריץ: "עצרו את האמנית חסרת הטעם מבצלאל? באיזו עילה בדיוק? משטרת ישראל הלכתם לאיבוד!"
חיים טוויל
י"ד כסלו התשע"ז / 13.12.2016 23:59

סערת התמונה והחבל התלייה: הסטודנטית מהאקדמיה לעיצוב בצלאל שיצרה את המיצג הכולל את תמונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לצד חבל תלייה זומנה היום (שלישי) לחקירה תחת אזהרה במשרדי היחידה המרכזית ירושלים שבמגרש הרוסים.

חקירת הסטודנטית התאפשרה לאחר שהפרקליטות אישרה למשטרה לפתוח בחקירה סביב המיצג. לאחר כמה שעות חקירה היא שוחררה לביתה בתנאים מגבילים, כאשר החקירה בנושא נמשכת.

מדובר בסטודנטית שנה א ממוצא ערבי, שהציגה את המיצג הזה במסגרת פרויקט שקיבלו הסטודנטים בני כיתתה. ההחלטה על פתיחה בחקירה לא הייתה מובנת מאליה, ואתמול אף סברו בפרקליטות שלא מדובר בהסתה.

היום השתנתה ההחלטה, והיועץ המשפטי הורה על פתיחת החקירה.

על פי הערכות, הסבירות שהמשטרה תמליץ על הגשת כתב אישום הינה קלושה.

סמוטריץ: זה אמיתי?

מי שתקף את ההחלטה לחקור את הצעירה היה דווקא  ח”כ בצלאל סמוטריץ’, שכתב  בדף הפייסבוק שלו: “תגידו זה אמיתי? עצרו את האמנית חסרת הטעם מבצלאל? באיזו עילה בדיוק? מילא חקירה (גם מיותר), אבל מעצר?! דמוקרטיה?! משטרת ישראל הלכתם לאיבוד!!”

פרקליטה של הסטודנטית, עו”ד רמי עותמאן, אמר: “כל הסיפור יצא מהקשרו. התמונות שהוצגו הן לא אמיתיות. מדובר בסטודנטית בת 18 שעשתה תרגיל של שנה א’ כדי ללמוד על תוכנת הפוטושופ. אין בתרגיל שום דבר שיש בו הסתה. העיתונות הוציאה את התמונות מהקשרן. החבל לא תלוי על ראשו של ראש הממשלה, אלא האמירה היא שאין תקווה מהממשלה הזו והעם רוצה תקווה”.

התייחסות נוספת לפרשה הגיעה מפרופ’ עדי שטרן נשיא המוסד האקדמי שהגיב בזעם לדרישת השרה רגב לשלול את התקציב מן המוסד: “על מה לשלול? על התרומה ההיסטורית של בצלאל לתרבות הישראלית? על זה שאמנים ישראלים מבצלאל מייצגים את ישראל בכל הזירות החשובות בעולם? על התרומה של המעצבים לתעשיה ולהייטק? זה מרחיק לכת, בגלל הבעת דעה של מישהו שאני לא יודע מי הוא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צריך להעיף את הסטודנטית הזאת מבצלאל שתתאמן בפוטושופ על הניה בעזה
    14/12/2016 00:34
    אורי
  1. מקום ה”אומנית” בעזה שם יש הרבה אומנים כמוה