פעילי פריפריה הפריעו לליצמן: קח אחריות בנגב. השר: מחאה צודקת

נאומו של שר הבריאות בכנס 'אי שיויון בבריאות' באשקלון, הופרע על ידי פעילי פריפריה - שצעקו: "כנסים ונתונים זה נחמד מאוד. אבל בזמן שאתם יושבים פה בכנס, אנחנו בנגב מתים. קח אחריות על המצב" • ליצמן ביקש שלא להפסיק את דברי המחאה ולאפשר לדוברים לסיים
אריה ריבקינד
י"ב כסלו התשע"ז / 12.12.2016 11:44

נאומו של שר הבריאות יעקב ליצמן בכנס ‘אי שיויון בבריאות’ המתקיים היום (שני) באשקלון, הופרע על ידי פעילי פריפריה. שר הבריאות ביקש שלא להפסיק את דברי המחאה בנאומו והורה לאפשר לדוברים לסיים את דבריהם.

יוהן אטלן, מנכ״ל מועצת הנגב ופעילים נוספים של מועצת הנגב, רופאים לזכויות אדם, פורום בריאות דרום ותנועת הפריפריות הגיבו בקריאות לנאומו של שר הבריאות, וקראו לו לקחת אחריות על המצב בנגב.

אטלן אמר: ״אנחנו רוצים תשובות ממשרד הבריאות. כנסים ונתונים זה נחמד מאוד. אבל בזמן שאתם יושבים פה בכנס, אנחנו בנגב מתים. אנחנו דורשים שקיפות במערכת הבריאות. אנחנו דורשים יישום החלטת ממשלה לתוספת מיטות בסורוקה. די. די למוות, די להפקרת תושבי הנגב”.

גלית כהן, רכזת פורום בריאות דרום מטעם רופאים לזכויות אדם, אמרה: “עוד שנה עברה ושוב ראשי מערכת הבריאות מוכיחים שחוץ מלהגיע לדרום ולהציג נתונים וגרפים, דבר לא השתנה. במקום לתת תשובות לעשרות אלפי תושבי הדרום המתמודדים יום-יום עם מחסור כרוני במענה רפואי, ראשי המערכת עסוקים בהסברים והבטחות, שכבר שמענו עשרות פעמים בעבר”.

לדבריה, “הגיע הזמן שהממשלה תבין שהחיים של תושבי הדרום לא שווים פחות ותפעל לשינוי המציאות – לא בדיבורים, אלא בתוספת מיטות לסורוקה, בשינוי נוסחת הקפיטציה, שקיפות תקציב קופות החולים, בשיפור איכות הרפואה הדחופה ובפריסת אמבולנסים”.

שר הבריאות  למחאתם ואמר בנאומו: “זו מחאה צודקת”, אמר ליצמן. “אכן יש פער מתמשך במשך השנים בין המרכז לפריפריה שפוגע בשיוויון ובזכויות תושבי הפריפריה. משרד הבריאות פועל לצמצום הפער ורואה בכך יעד עליון.

“המשרד היחיד בו קיימת יחידה ייעודית לצמצום אי שיוון זה משרד הבריאות. הקמנו מוקדי רפואה בפריפריה, הצבנו מכשירי MRI בכל בתי החולים בפריפריה, הרפורמה בבריאות הנפש הטיבה עם הפריפריה, יזמנו מענקים לרופאים בפריפריה ואנו נמשיך לעשות זאת בכל הכוח.

“פתיחת בית החולים באשדוד והקמת מרכז רפואי בבאר שבע יביאו אף הם לשיפור המצב הקיים בשנים הקרובות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליצמן שר הבריאות הכי טוב
    12/12/2016 14:46
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ליצמן שר הבריאות הכי טוב