אש משתוללת בהרי ירושלים: כל תושבי היישוב נטף פונו מבתיהם

התחזקות הרוחות הובילה להתלקחות במוקדים נוספים בזכרון יעקב, ולפינוי מחודש של תושבים • עשרות צוותי כיבוי בסיוע ארבעה מטוסים פועלים לכיבוי האש • גם בישוב דולב התחדשה האש • כוחות כיבוי אש פעלו הלילה גם ב-13 מוקדים של שריפות יער וקוצים שפרצו באזור הגליל
חיים טוויל
כ"ב חשון התשע"ז / 23.11.2016 09:26

גל שריפות ברחבי הארץ: האש שפרצה באזור זכרון יעקב התחדשה לפנות בוקר (רביעי) בשל התחזקות משמעותית של הרוחות. גם ביישוב דולב שבבנימין התחדשה האש ועשרות צוותי כיבוי פועלים להשתלט על השריפות, בסיוע מטוסי כיבוי שמפזרים מהאוויר חומרים מעכבי בעירה.

ארבעה צוותי כיבוי מתחנות בית שמש פועלים בשריפת יער גדולה סמוך לישוב נטף. עקב התפשטות האש ולאור הערכת מצב של המשטרה, יחד עם כב”ה במקום, הוחלט על ידי המשטרה על פינוי כלל תושבי הישוב מבתיהם. כוחות משטרה במקום מפנים את אחרוני התושבים מבתיהם.

לוחמי האש מרכזים מאמץ גדול לבלימת הלהבות וכן לביצוע איגוף של השריפה. למקום הוזנקו 4 מטוסי כיבוי.

צוותי חברת החשמל הנמצאים בחפ״ק בנטף נתקו את אספקת החשמל ליישוב עם התפשטות האש לבתים

תושבים ששבו לבתיהם בזכרון יעקב אחרי השריפה הגדולה שהשתוללה בעיר אתמול, פונו הבוקר בשנית. יותר מ-30 צוותי כיבוי בסיוע 12 צוותי כיבוי צבאיים פועלים באיזור.

הלימודים בזכרון יעקב יתקיימו כסדרם, למעט בשלוש השכונות שפונו אתמול והבוקר. התלמידים מבית הספר החורש ומשבעה גני ילדים שנמצאים בשכונות המפונות שובצו ללימודים בבתי ספר ובגנים אחרים בעיר.

שריפות קוצים פרצו הבוקר גם בצפון – בשכונת נהריה הירוקה, בין כפר ורדים לכפר סמיע ובוואדי שבין ירכא לג’ת. צוותי כיבוי הוזעקו למקומות הללו והשתלטו על האש.

שריפה בזכרון יעקבשריפה בזכרון. צילום:Meir Vaaknin /Flash90

במהלך הלילה פעלו למעלה מ-60 צוותי כיבוי לכבות את האש ביישוב דולב. שניים נפגעו קל משאיפת עשן ופונו לבית חולים. משפחות מהיישוב פונו. במקום נזק נגרם למבנים ולקרוואנים.

כוחות כיבוי אש פעלו במהלך הלילה גם ב-13 מוקדים של שריפות יער וקוצים שפרצו באזור הגליל. בין השאר, פעלו שלושה צוותי כיבוי בשריפת יער ביישוב הרדוף. חמישה צוותים פעלו לכבות שריפת קוצים בשטח פתוח סמוך לבסיס תפן.

בנוסף שריפת יער פרצה בשכונת יפה נוף בעיר מעלות, שלושה צוותי כיבוי פעלו במקום. בכפר כאבול השתלטו שלושה צוותי כיבוי על שריפת חורש שהשתוללה במקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בקשר לאמנון לוי אתמול
    23/11/2016 11:56
    נועם
  1. אני אשמח אם יצרו איתי קשר כדי להבהיר מה שכתבתי 0552252393 לגבי כתב אישום חמור