“הזוי שבחר לתקוף את הרב עובדיה על התנשאות” • מועלם נגד אלפר

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי תוקפת את מבקר הטלוויזיה של 'הארץ': "התרומה של הרב עובדיה למדינת ישראל, לאזרחיה ולעולם היהודי משמעותית לאין ערוך מאשר תרומתו של מבקר טלוויזיה. חיבוריו הרבים הם אלו שהפכו לנכס צאן ברזל לעם היהודי"
אריה ריבקינד
ג' תשרי התשע"ז / 05.10.2016 16:47

בתגובה לטור הביקורת של רוגל אלפר, מבקר הטלוויזיה של ‘הארץ’, שהשתלח הבוקר (רביעי) ברב עובדיה יוסף זצ”ל, בעקבות שידור הפרק מהסדרה ‘הולכים לפני המחנה’ בערוץ 20, תקפה יו”ר סיעת הבית היהודי ח”כ שולי מועלם רפאלי את אלפר.

“התרומה של הרב עובדיה למדינת ישראל, לאזרחיה ולעולם היהודי משמעותית לאין ערוך מאשר תרומתו של מבקר טלוויזיה”, אמר מועלם-רפאלי. “חיבוריו הרבים הם אלו שהפכו לנכס צאן ברזל לעם היהודי ולא חוות דעת על איזה סרט או סדרה.

“אותה הפרימיטיביות עליה מדבר אלפר, היא זו שהפכה את יהודי אתיופיה לחלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. היא גם זו ששחררה מאות אלמנות צה”ל מעגינותן. הרי מה לעשות, זו מדינה יהודית ודמוקרטית ולא מדינת נאורות אתאיסטית.

“הזוי שבחר לתקוף את הרב עובדיה על התנשאות, דווקא בלשון כל כך מתנשאת ובסגנון אליטיסטי כלפי הרוב במדינת ישראל שמאמין באלוהים”.

אלפר כתב בטור הביקורת: “מקובל לחשוב שהרב עובדיה יוסף היה גאון. אין ספק שהפרק שעוסק בו ב’הולכים לפני המחנה’, סדרת תעודה על רבנים הנחשבים ל’גדולים’, יוצא מנקודת הנחה כי פוסק הלכה בסדר הגודל הזה היה גאון. זה לא אומר שהוא היה חכם”.

אלפר מזועזע מכך שהרב עובדיה ניצל את מוחו ללימוד תורה ועיסוק בהלכה. ”בתקופת חיי הרב עובדיה נפתחו בפני האדם אינספור עולמות תוכן מרתקים, מורכבים ומסובכים עד אין קץ — בפיזיקה, באסטרונומיה, באבולוציה, בהיסטוריה, בפילוסופיה, בחקר המוח, בפסיכולוגיה, בכלכלה ועוד. אך צר היה עולמו כעולם נמלה.

”הוא נצמד אך ורק לחקר ההלכה היהודית והתנשא על החילוניות. נמלה אינה חיה חכמה. הוא היה גאון בתחום שצריך להיות נמלה כדי להתמסר אליו. עושה רושם כי מוחו היה מכשיר חשיבה משוכלל למדי, דגם נדיר, שדי התבזבז. הפסד שלו, ושל החברה הישראלית והמין האנושי. שערו בנפשכם איזו תרומה יכול היה להרים למדינה ולציוויליזציה אילו הרחיב את אופקיו”.

במהלך הטור הוא המשיך והשתלח בנשיא מועצת החכמים זצ”ל, תוך כתיבת דברי בלע.

יו”ר ש”ס שר הפנים, אריה דרעי, תקף בחריפות את עיתון ‘הארץ’ על דבריו החמורים והמזעזעים: ”עיתון ׳הארץ׳ תתביישו. דברי הבלע הבוקר נגד מרן הרב עובדיה יוסף זצ”ל, הם בושה וחרפה. תרומתו של מרן לישראל ולעולם היהודי למשך דורות – עצומה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות