שקד ללפיד: “חוק הגיוס הרחיק את החרדים. כעת הם עומדים ביעדים”

יו"ר יש עתיד תקף את איילת שקד על ביטול חוקים בהם תמכה בממשלה הקודמת • שרת המשפטים השיבה: "הפצרתי בך אז פעמים רבות שתוותר על חובת הגיוס בשנת 2017, ושנחוקק מתווה רך יותר שיעודד את החרדים להשתלב ולא ירחיק אותם"
אריה ריבקינד
ז' תשרי התשע"ז / 09.10.2016 20:15

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה היום לביקורת של יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, לפיה סיעת ‘הבית היהודי’ הצביעה על ביטול חוקים בהם תמכה בממשלה הקודמת, תוך שהוא מתכוון לחוק הגיוס שתוקן בקדנציה הנוכחית.

“שקד חברה בממשלה שמתייחסת בזילזול גמור לא רק לאיזונים ולבלמים הדמוקרטיים אלא אפילו להחלטות של עצמה”, כתב לפיד. “בממשלה הקודמת היא וחבריה הצביעו ביד מורמת בעד חוקים עקרוניים וחשובים כמו השיוויון בנטל ולימודי המתמטיקה והאנגלית לכל ילדי ישראל (שקד אף עמדה בראש ועדת הכנסת המיוחדת – ‘ועדת שקד’ – שעיצבה את חוק השיוויון בנטל).

“בממשלה הנוכחית – פחות משנה אחר כך – הם הצביעו בלי הנד עפעף על ביטול אותם חוקים בדיוק. כששואלים אותם לפשר הזילות הזו, הם תמיד מאשימים את השותפים הקואליציוניים. בשנה שעברה זה היה בגלל יש עתיד, השנה זה בגלל החרדים”.

בתגובתה הבהירה שקד כי חוק הגיוס הקודם הרחיק את החרדים מצה”ל, בעוד החוק הנוכחי המתוקן מקרבם.

“חוק הגיוס אותו הובלנו יחד בכנסת הקודמת עשה נזק לתהליך גיוס החרדים”, השיבה לו שקד בדף הפייסבוק שלה. “אני הפצרתי בך אז פעמים רבות שתוותר על חובת הגיוס בשנת 2017, ושנחוקק מתווה רך יותר שיעודד את החרדים להשתלב ולא ירחיק אותם.

“התיקון שהממשלה הזו עשתה תואם לאותה הצעה מהקדנציה הקודמת. אני רוצה לבשר לך שבתקופה האחרונה יותר ויותר חרדים יוצאים לעבוד, ללמוד באקדמיה ואף בייעדי הגיוס עומדים. זו הדרך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות