35,000 איש כבר חלפו על פני הארון של פרס: המעבר יתאשר עד 23:00

לפי ההערכות, כ-35 אלף בני אדם הגיעו אל חלפו על פני ארונו של שמעון פרס • : בין המבקרים, אזרחים מכל קצוות הארץ, חיילים, תלמידים ובני נוער • כדאי לדעת: כביש 1 ייחסם מחר בין השעות 7:30 ל-9:00 ובין 12:30 ל- 14:00 • אבו מאזן יהיה המנהיג הערבי היחיד שישתתף בהלוויה
חיים טוויל
כ"ו אלול התשע"ו / 29.09.2016 17:00

הציבור הרחב שהוזמן להגיע במהלך היום (חמישי) לרחבת הכנסת על מנת לעבור על פני ארונו של הנשיא לשעבר שמעון פרס החל הבוקר לעבור ולחלוק לו כבוד אחרון.

הרחבה נפתחה לקהל לאחר טקס קצר שנערך הבוקר, בו הונחו זרים על הארון מטעם נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין ושורה של גופים ממלכתיים.

נשיא ארה”ב לשעבר, ביל קלינטון, הגיע למשכן הכנסת, ולאחר פגישה קצרה עם יו”ר הכנסת עבר על פני ארונו של פרס כשהוא מלווה בנשיא המדינה ראובן ריבלין ויו”ר הכנסת יולי אדלשטיין.

בהמשך יצא קלינטון לבית הנשיא לפגישה עם נשיא המדינה.

לפי ההערכות, כ-35 אלף בני אדם הגיעו אל האזור וחלפו על פני הארון עד הערב. בין המבקרים, אזרחים מכל קצוות הארץ, חיילים, תלמידים ובני נוער.

בהתייעצות עם משפחת פרס הוחלט לאפשר מעבר קהל על פני הארון עד ל-23:00, לאור הגעת ציבור גדול מכל רחבי הארץ לכנסת גם בשעות הערב.

לשכתו של יו”ר הרשות הפלסטינית פנתה היום למתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, בבקשה לתאם את השתתפותו של יו”ר הרשות יחד עם משלחת של בכירים נוספים בהלוויה שתתקיים מחר בירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את  הבקשה.

מלבד אבו מאזן יגיעו גם הבכירים הפלסטינים סאיב עריקאת, חסיין א-שייח וראש המודיעין הכללי מאג’ד פרג’.

אבו מאזן יהיה המנהיג הערבי היחיד, לפי שעה, שישתתף בהלוויה. מלבדו, מלך מרוקו שלח את אחד מיועציו הבכירים ביותר שישתתף בהלוויה ונשיא מצרים שלח את שר החוץ שלו, סאמח שוכרי.

קלינטון

שמעון פרס ייטמן מחר בחלקת גדולי האומה בהר הרצל בירושלים. טקס הפרידה וההספדים ייפתח בשעה 9:30 בבוקר, וטקס הקבורה יחל בשעה 12:00 בצהריים.

שינויים בהסדרי התנועה

כביש מס’ 1 לכיוון מזרח ייסגר לסירוגין במהלך היום וכן ביום שישי בבוקר – מנתב”ג לירושלים, עקב הגעה של מנהיגים מרחבי העולם. ציבור הנהגים מתבקש להימנע מלנסוע בכביש במועדים אלה.

שמעון פרס, הנחת זרים

שמעון פרס, הנחת זריםTomer Neuberg/Flash90

החל מהשעה 08:00 הבוקר נסגרו לתנועת כלי רכב כלל הצירים המובילים לרחבת הכנסת: רחוב קפלן, זוסמן, כביש 16 המקיף את הכנסת. הצירים יישארו סגורים עד למחרת בבוקר, עת יציאת מסע הלוויה לכיוון הר הרצל.

לרשות הציבור המבקש להגיע לרחבת הכנסת שם יונח הארון, עומדים חניונים בחינם. משם ניתן יהיה להגיע לרחבת הכנסת באמצעות מערך היסעים (שאטלים).

חניונים בירושלים:

חניון הרכבת במתחם התחנה.
חניון טדי.
חניון גבעת התחמושת.
חניון עין יעל ליד גן החיות.

שמעון פרס

חניונים מחוץ לירושלים:
חניון לטרון – אין שאטל
מודיעין חניון ‘חנה וסע’

מחר, בין השעות 7:30 ל-9:00, כביש 1 ייחסם לתנועה לחלוטין, בשני הכיוונים.

בנוסף, כביש 1 ייחסם לחלוטין מחר בשני כיווניו, בין השעות 12:30 ל-14:00.

ציבור הנהגים מתבקש שלא להגיע לכביש 1 כלל במועדים הנ”ל.

נוכח חסימתו ההרמטית של כביש 1 לשני הכיוונים, צפויים בשעות אילו עומסי תנועה כבדים בצירים: 6, 431, 38 ו-443.

יש להימנע מלנסוע בצירים אילו היום ומחר עד להשבת התנועה לסדרה.

מחר  החל מהשעה 07:00 בבוקר, יחסמו לתנועת כלי רכב הצירים המובילים להר הרצל. כלי רכב שיחנו לאורך הצירים יגררו.

הצירים שיחסמו עד לאחר תום ההלוויה: איש שלום, פרבשטין, שדרות הרצל מצומת המיתרים עד כיכר הולנד, שמואל בייט לכיון הר הרצל, שד’ הרצל, בית וגן, דרך הזיכרון.

הצירים המובילים מבתי המלון לכיון הר הרצל: אגרון, רמב”ן עד צומת בתי המלון, הכט, הרצל.

שמעון פרס

כבר אתמול החלו משטרת ישראל וכוחות הביטחון להיערך לקראת סידורי הטקסים הממלכתיים וטקס הלוויה הממלכתית מחר. השם שניתן למבצע הוא “כעת מחר” ובמהלכו יאבטחו כ-7000 שוטרים את המשתתפים.

הרכבת האווירית של המנהיגים שיגיעו להלווייתו של פרס, החלה היום בשעה 10:00 עם נחיתת מטוסו של המיליארדר חיים סבן, שעמו הגיע גם נשיא ארה”ב לשעבר ביל קלינטון.

על פי הרשות שדות התעופה, כ-60 מטוסים ינחתו במהלך היממה הקרובה בנמל התעופה בן גוריון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות