מקורבי הרב יאשיהו פינטו: “מסע נקם של האליטה האשכנזית נגדו”

מדוע החליט בית המשפט המחוזי לבטל את שחרור המוקדם של הרב פינטו? על פי מקורבי הרב שהורשע במתן שוחד ובשיבוש הליכי משפט, מדובר בלא פחות מאשר "אג'נדה ברורה להפיל כל מנהיג מזרחי בולט ואשר יעז לבלוט בעתיד" • הטענות: מדוע הופלה הרב החולה לעומת אסירים מפורסמים אחרים ששוחררו לאחר ניכוי שליש מתקופת מאסרם?!
נחמן גור
כ"ו אלול התשע"ו / 29.09.2016 18:33

בעקבות הכרעת בית המשפט המחוזי היום (חמישי), לבטל את החלטת ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר ולא לאפשר את שחרורו המוקדם של הרב יאשיהו פינטו מהכלא, מגיבים מקורביו של הרב בזעם ומאשימים את המערכת המשפטית במדיניות של איפה ואיפה על רקע גזעני.

“מדובר במסע נקם חסר תקדים של מערכת שלטון החוק כנגד איש אחד, תוך גיוס כל המשאבים העומדים לרשותה”, אמר עו”ד משה דוסטרה, ממקורבי הרב פינטו.

לדבריו, “במה מדובר כאן? יהודי, תלמיד חכם, גדול בישראל אשר כתב מעל 50 ספרים והעניקם במתנה לכלל ישראל למען יעבדו את ה’ ביתר שאת”.

הוא חיווה את דעתו כי “על פי חוקיה וערכיה של מדינת ישראל, ברור כי במקרה זה יש לשחרר את הרב פינטו לאלתר. אם חלילה הדבר לא יקרה והחלטה שערורייתית  זו תישאר על כנה – ידע כל איש מעדות המזרח ובכלל וכל איש שתורת ישראל מפמפמת בליבו, כי האליטה החילונית אשכנזית החליטה מתוך אג’נדה ברורה להפיל כל מנהיג מזרחי בולט ואשר יעז לבלוט בעתיד. אין גזענות גדולה מזו!”.

מקורבים נוספים של הרב שהורשע במתן שוחד ושיבוש הליכי משפט, אמרו כי “עקרונות הצדק של מערכת המשפט פינו את מקומם לתאוות נקם, השפעת מקורבים והשפעת מניעים זרים על מערכת המשפט”.

לדבריהם, “קשה יהיה למערכת המשפט להסביר כיצד שורת אסירים החשודים במעשים חמורים ביותר כגון השופט דן כהן, שר האוצר הירשזון, איש העסקים דני דנקנר, האנס חנן גולדבלט והאנס ארז אפרתי, משוחררים לחופשי בניכוי שליש, בעוד הרב יאשיהו פינטו המוגדר אסיר למופת, אשר הביע חרטה ונאבק על חייו עם מחלת סרטן ההולכת ופושה בגופו, ימשיך להינמק בכלא.

“מסתבר שחטאו המרכזי של הרב פינטו הינו בכך שהוא אינו שייך לקליקת השופטים המקורבים כי אז היה משוחרר כבר מזמן, או לקליקת נבחרי הציבור המקורבים כי אז היה עונשו מקוצר עוד יותר, או לקליקת אנשי העסקים המקורבים כי אז היה משתחרר ללא ציוץ או ערעור מצד פרקליטות המדינה.

“מסתבר שלמערכת המשפט יש מדיניות נפרדת לכל אסיר לפי שיוכו החברתי, שיוכו הדתי, ושיוכו המעמדי. בכוונת הרב לערער לבית המשפט העליון ולדרוש חשיפת מלוא המסמכים וההקלטות שהוסתרו בפרשה”, אמרו מקורבי הרב פינטו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות