מעצרו של ה’מאכער’ שקיצר תורים בבי”ח ‘הדסה’ הוארך ב-5 ימים

פרוש הציג עצמו בפני בני משפחות של חולים כעוזרו של שר הבריאות יעקב ליצמן וכמקורב לפירר, ודרש כסף במזומן בתמורה לקצר זמן ההמתנה • עד כה הוגשו במשטרה חמש תלונות שונות כנגדו
חיים טוויל
א' אלול התשע"ו / 04.09.2016 17:10

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ראשון) בחמישה ימים את מעצרו של יעקב פרוש, ה’מאכער’ החשוד שקיצר תורים בבית החולים ‘הדסה עין כרם’ בעבור שוחד.

על פי החשד, פרוש הציג עצמו בפני בני משפחות של חולים כעוזרו של שר הבריאות יעקב ליצמן וכמקורב לאלימלך פירר, ודרש כסף במזומן בתמורה לקצר זמן ההמתנה לרופאים וניתוחים.

עד כה הוגשו במשטרה חמש תלונות שונות כנגדו.

בעקבות הפרשה נחקרו בשבוע שעבר באזהרה ארבעה רופאים מבית החולים, בהם גם מנהל מחלקה, וכן גורמים נוספים מבית החולים בחשד לקבלת שוחד.

לפי החשד, פרוש – אשר היה מוכר כ”עסקן” בתחום שירותי הרפואה, ושותפו למעשים, אשר שוחרר כבר בשבוע שעבר בתנאים מגבילים, אכן הצליחו לקצר את זמן ההמתנה של המטופלים ששכרו את שירותיהם.

למשטרה לא ברור, גם לאחר חקירת הרופאים, כיצד בפועל הוקדמו הניתוחים, שכן הרופאים הכחישו בחקירתם קבלת טובת הנאה כלשהי, וטענו כי בדיעבד הם עצמם נפלו קורבן להונאה, כאשר חשבו שהקדמת הניתוח תואמה על פי הנהלים משיקולי דחיפות רפואית.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות