ראש ישיבת אור אלחנן הגאון רבי משה מרדכי חדש זצ”ל

עולם התורה באבל כבד עם הסתלקותו בבית החולים הדסה עין כרם בצהרים, בגיל 75, הגאון רבי משה מרדכי חדש זצ"ל, ראש ישיבת אור אלחנן בירושלים ומייסד הסניפים ברחבי הארץ • ראש הישיבה זצ"ל חלה לפני מספר חודשים במחלה קשה, ומאז אושפז ועבר טיפולים קשים• הלווייתו תצא הערב בשעה 16:30 מישיבתו בירושלים • תולדותיו
יוסף גרינבוים
כ"ח תמוז התשע"ו / 03.08.2016 12:49

ברוך דיין האמת: בבית החולים הדסה עין כרם נפטר בצהרים (רביעי), בגיל 75, הגאון רבי משה מרדכי חדש זצ”ל, ראש ישיבת אור אלחנן בירושלים ומייסד סניפיה ברחבי הארץ, לאחר מחלה קשה.

ראש הישיבה זצ”ל חלה לפני מספר חודשים במחלה קשה שקיננה בגופו, ומאז אושפז ועבר טיפולים קשים.

בשבוע האחרון הידרדר מצבו הבריאותי והוא אושפז במצב קשה, כשלצידו שוהים תלמידיו ומקורביו – והיום בצהרים נפטר.

הלווייתו של ראש הישיבה זצ”ל תצא הערב בשעה 16:30 מישיבתו ברחוב אהליאב 27 בירושלים, בדרכה להר המנוחות – שם ייטמן בסמוך לקברו של מייסד הישיבה, רבי שמחה וסרמן זצ”ל.

הרב משה חדש זצ"ל

מספר אחד מתלמידיו: “אני זוכר שהוא קרא לי לחדרו פעם אחת ואמר לי כך: יוסף, אני רוצה לתת לך נשיקה על איך שאתה לומד טוב. אבל אני רוצה גם לתת לך סטירה על הבלורית הגדולה שלך ועל הכיפה הקטנה שלך…

“ככה הוא היה רבינו ומורינו זצ”ל. תמיד ידע איך להעיר ולהאיר בצורה שלא פוגעת ובמאור פנים”.

• תולדות חייו

הגרמ”מ חדש זצ”ל נולד בי”א בכסלו תש”א בירושלים לגאון רבי רבי מאיר חדש זצ”ל, המשגיח של ישיבת חברון, ולצביה לבית הוטנר, שהייתה בת אחותו של הגאון רבי משה מרדכי אפשטיין זצ”ל – שעל שמו נקרא.

בצעירותו למד בישיבת חברון. נישא לשרה לפין, בתו של הרב יהושע דב לפין (לופיאנסקי), שהיה חתנו של הגאון רבי חזקיהו יוסף מישקובסקי זצ”ל.

בסוף שנות ה-70 עלה לישראל הרב שמחה וסרמן, בנו של הגאון רבי אלחנן וסרמן זצ”ל, שעמד בראשות ישיבת אור אלחנן בלוס אנג’לס, וביקש לייסד ישיבה מקבילה בארץ ישראל.

את ראשות הישיבה בישראל קיבל לידיו המנוח זצ”ל.

בשנים הראשונות שכנה הישיבה בשכונת עזרת תורה בירושלים. לפני מספר שנים הקים ראש הישיבה המנוח מבנה מפואר לישיבה בשכונת רוממה.

במבנה פועל בנשיאותו כולל אברכים, וכמו כן מכון להוצאת ספרים, העוסק בעיקר בעריכת והדפסת ספריו של הגר”א וסרמן זצ”ל.

הרב משה חדש

ראש הישיבה זצ”ל פיתח את מוסדות הישיבה וייסד ברחבי הארץ מספר שלוחות המשמשות כישיבות קטנות – בשכונת גבעת שאול בירושלים, בטבריה, בראשון לציון ובמודיעין עילית.

צוות הר”מים מורכב ברובו מתלמידיו והוא שימש סמכות-על לכל הישיבות שבחסותו.

ראש הישיבה התגורר בתוך בניין הישיבה, בסמיכות לתלמידיו.

אחיו, הגאון רבי אהרן חדש הוא משגיח בישיבת מיר. גיסו הוא הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, ראש ישיבת עטרת ישראל וחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה.

בנו הרב חיים אריה חדש נישא לבתו של הגאון רבי ישראל מאיר וייס, ראש ישיבת נחלת הלוויים בחיפה, וחתנו של הגר”ח שמואלביץ זצ”ל. חתנו צבי פסח כהן הוא בנו של הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות