ה’סחטנות חרדית’ לפני שנה, הפכה הבוקר בדה מרקר ל”מתנה מהמדינה”

כחלון, ליצמן, ויצחק כהן הודיעו אתמול על שלב נוסף ועיקרי בהקמת מנגנון חיסכון לילדים עד גיל 18, אבל ב'דה מרקר' מתעלמים משר הבריאות שיזם את התכנית, השמיטו את דבריו - ורק השר כחלון והאוצר מקבלים קרדיט • העיתונאי אמיר איבגי צייץ: "כך הפכה 'הסחטנות של החרדים' לפני שנה לקופת חסכון היום"
אבי כץ
ט"ז סיון התשע"ו / 22.06.2016 10:52

שר האוצר משה כחלון, שר הבריאות יעקב ליצמן, וסגן השר יצחק כהן, הודיעו אתמול על שלב נוסף ועיקרי בהקמת מנגנון חיסכון לילדים עד גיל 18.

לפי התכנית – אותה דרש שר הבריאות יעקב ליצמן במסגרת המו”מ הקואליציוני – לראשונה, החל מינואר 2017, יפקיד המוסד לביטוח לאומי מדי חודש את כספי החיסכון, בסך 50 שקל, בקופת חיסכון על שם הילד. על פי התקנות שנחתמו יוכלו ההורים להחליט על הפקדת הכספים כראות עיניהם, בכל מוסד פיננסי או בקופת גמל, וכן יוכלו בכל עת לעבור למסלול השקעה אחר.

בנוסף, הם יוכלו להפקיד בכל חודש לקרן על שם הילד 50 שקל נוספים מתוך קצבת הילדים שהם מקבלים מהביטוח הלאומי.

אלא שמה שהוצג רק לפני שנה כ”סחטנות של החרדים”, הפך הבוקר ב’דה מרקר’ ל”מתנה מהמדינה”, כאשר רק השר משה כחלון והאוצר מקבלים קרדיט על הדרישה של שר הבריאות יעקב ליצמן.

“על הקמת החיסכון לכל ילד הוחלט לצד ההחלטה על הגדלת קצבאות הילדים, במסגרת תקציב 2015–2016 ובהתבסס על מסקנות הוועדה למלחמה בעוני”, נכתב בדה מרקר תוך התעלמות מחלקו של ליצמן. “החיסכון החדש מחליף דרישה להגדלה גדולה אף יותר בקצבאות”.

בדה מרקר גם השמיטו את דברי שר הבריאות, שהופיעו בהודעת הדובר של משרד האוצר. גם דבריו של סגן השר, יצחק כהן, לא הובאו בידיעה. רק שר האוצר זכה לציטוט מלא של דבריו.

אמיר איבגי, עיתונאי מהערוץ הראשון, היה הראשון לצייץ בעמוד הטוויטר שלו: “כך הפכה ‘הסחטנות של החרדים’ לפני שנה לקופת חסכון היום. כחלון והאוצר לוקחים את הקרדיט של ליצמן”.

איבגי צירף לציוץ צילום של כותרת הידיעה ב’דה מרקר’, לצד הצגת קריקטורות שפורסמו בעיתון נגד החרדים, לפני שנה.

איבגי

 איבגי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות